۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۱۰۵۱۴۷
اول خرداد؛

نخستین همایش ملی غرب شناسی در تهران برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همایش ملی غرب‌شناسی به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می‌شود.
نخستین همایش ملی غرب شناسی در تهران برگزار می‌شود


به گزارش خبرگزاری رسا، نخستین همایش ملی غرب‌شناسی با سخنرانی حجت‌الاسلام علی اکبر رشاد و دکتر رضا داوری اردکانی، اول خردادماه در تالار علامه جعفری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در تهران برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، در این همایش رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با موضوع اهمیت غرب‌شناسی و دکتر رضا داوری اردکانی، رییس عملی گروه غرب‌شناسی با موضوع مشکلات فراروی غرب‌شناسی به ایراد سخن خواهند پرداخت.

دو میزگرد با عنوان «هستی و چیستی غرب» و «غرب و علوم انسانی» در صبح و عصر روز همایش برگزار می‌شود که در آن اندیشمندان و پژوهشگران به ارائه مقالات خود می‌پردازند.

مقالاتی با عناوین «مبانی وجودی تکوین غرب»، «حیث عدمی و تفکر انتقادی»، «هایدگر، سوبژکتیویسمو تفکر شاعرانه» و « اخلاق در سنت غرب» به ترتیب از سوی دکتر محمدرضا ریخته‌گران، دکتر رضا سلیمان حشمت، دکتر محمدجواد صافیان و دکتر منوچهر صانعی در میزگرد نخست با عنوان «هستی و چیستی غرب» به ریاست دکتر حسین کلباسی ارائه می‌شود.

همچنین علی بیگدلی، حسن بلخاری، فرشاد شریعت و اصغر واعظی به ترتیب مقالاتی با عناوین «چرایی و چگونگی تبیین علوم انسانی در عصرمدرن»، «تاملی در فلسفه هنر در غرب»،«غرب،اخلاق، مدرنیته و علوم انسانی» و«مقدمه‌ای بر چگونگی تکوین علوم انسانی  در غرب از رنسانس به بعد» را در میزگرد دوم با عنوان «غرب و علوم انسانی» به ریاست دکتر علی مرادخانی ارائه می‌کنند. /971/د102/ص

ارسال نظرات