۰۱ تير ۱۳۹۰ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۱۰۷۳۵۲

طرح بهسازی بقاع متبرکه خوزستان اجرا می شود

خبرگزاری رسا ـ از سوی اداره اوقاف خوزستان طرح بهسازی بقاع متبرکه استان اجرا می شود.
حجت الاسلام حسيني فرد ، مدير کل اوقاف و امور خيريه خوزستان
حجت الاسلام سید عبدالرضا حسینی فرد، رییس اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از آغاز طرح بهسازی بقاع متبرکه استان خوزستان از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه از ابتدای سال جاری خبر داد.

وی، با اشاره به این که 10 بقعه در استان خوزستان به صورت کامل بازسازی می شوند اذعان داشت: آرامگاه علی ابن مهزیاراهوازی، مقام هفت شهیدان مسجدسلیمان، بقعه متبرکه حضرت سلیمان باغملک، بقعه سید صالح ایذه، بقعه امامزاده ابراهیم و امام زاده حمزه ماهشهر، بقعه سید صالح شوشتر، شاهزاده احمد اندیمشک، بقعه سلطان ابراهیم، بقعه بی بی خدیجه بهبهان از جمله این بقاعی هستند که در طرح بازسازی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان قرار دارند.

امام جمعه موقت شیبان، در ادامه سخنان خود تصریح کرد: مقام صاحب الزمان شوشتر، بقعه سبز قبا در دزفول، بقعه سید جعفر و اباذر بهبهان و قدمگاه امام رضا در آبادان جزء اماکنی هستند که کار آنها در مراحل پایانی طرح مرمت و بازسازی قرار دارد.

رییس اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان، به زمان آغاز این طرح اشاره و تأکید کرد: این طرح از ابتدای سال جاری آغاز شده و انشاءالله تا پایان سال 90 به اتمام خواهد رسید و جهت پذیرایی از زائرین گرامی آماده خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی، از وجود 729 بقعه متبرکه در استان خوزستان خبر داد و اظهار داشت: از این میان 274 بقعه در میان مردم شاخص و مطرح هستند و علاوه بر مسأله زیارتی از نظر گردشگری نیز دارای موقعیت مناسبی هستند.

امام جمعه موقت شیبان، در پایان سخنان خود نقش رسانه ها در معرفی اماکن مذهبی را بسیار مؤثر خواند و بیان داشت: رسانه ها و مطبوعات داخلی با معرفی اماکن مذهبی به مردم سعی در ارتقاء سطح معنوی جامعه داشته باشند.‌/9464/پ202/س

ارسال نظرات