۰۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۱۰۷۳۷۵
معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه‌های علمیه:

هزینه یک مربی فوتبال را به ما بدهند چند هزار مبلغ به مناطق محروم اعزام می‌کنیم

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه‌های علمیه مهمترین معضل در عرصه تبلیغ و اعزام مبلغ را کمبود اعتبارات و بودجه مورد نیاز دانست و گفت: به دلیل اینکه مهندسی درستی در هزینه‌های فرهنگی نمی‌شود، برای تامین هزینه‌های ضروری از جمله در عرصه تبلیغ دین با مشکل مواجه هستیم.
حجت الاسلام محمد حسن نبوي حجت الاسلام محمد حسن نبوي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدحسن نبوی، معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه مهمترین معضل در عرصه تبلیغ و اعزام مبلغ را کمبود اعتبارات و بودجه مورد نیاز دانست.

وی با اشاره به ارزش و جایگاه تبلیغ روحانیت اظهار داشت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر ضرورت توسعه‌ و تقویت تبلیغ روحانیت یا تبلیغ مشافهه‌ای از سوی حوزه‌ی علمیه، بی شک این امر نیازمند کمک‌ها و مساعدت‌های خاص است.

حجت‌الاسلام نبوی بیان داشت: متاسفانه من به عنوان یکی از کسانی که وظیفه‌ام خدمت‌رسانی به مبلغان دینی است بودجه‌های بسیار ناچیزی در اختیار دارم.

وی با تاکید بر برخی هزینه‌های غیرضروری در کشور گفت: اگر بودجه و هزینه یک مربی فوتبال را به ما بدهند، می‌توانیم چند هزار مبلغ را به مناطق محروم اعزام ‌کنیم.

معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: هنوز جایگاه حمایت جدی از مبلغان برای اعزام به مناطق محروم احیا نشده است.

حجت‌الاسلام نبوی بیان داشت: متاسفانه گاهی به دلیل اینکه مهندسی درستی در هزینه‌های فرهنگی نمی‌شود، برای تامین هزینه‌های ضروری از جمله در عرصه تبلیغ با مشکل مواجه هستیم.

وی نامگذاری اول تیرماه و سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به نام روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی را ارزشمند دانست و گفت: بسیار شایسته است که حداقل در سال یک روز ذهن‌ها متوجه بحث تبلیغ دینی شود.

حجت‌الاسلام نبوی اظهار داشت: تبلیغات در بین انسان‌ها به دلیل ویژگی‌های خاص انسان و استعدادهای ویژه‌ی او از جایگاه والایی برخوردار است.

وی با اشاره به مختار بودن انسان در رسیدن به سعادت و شقاوت دنیوی و اخروی گفت: تمامی ارزشهای وجودی انسان در قالب اختیار رشد و بروز پیدا می‌کند.

معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه‌های علمیه بیان داشت: همه طرفداران پاکی و گمراهی به خاطر وجود ویژگی مختار بودن انسان در انتخاب راه، کار تبلیغی دارند.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آیاتی از قرآن کریم با توصیف ارزش و جایگاه تبلیغ دین تاکید کرد: بر اساس ظرفیت انسان در رسیدن به سعادت و شقاوت، خداوند اولین و مهمترین وظیفه انبیای الهی را تبلیغ دین تعیین کرده است.

معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه‌های علمیه با استفاده از آیات قرآن کریم اظهار داشت: بی شک اگر ما در عرصه تبلیغ دین خوب عمل کنیم می‌توانیم انسان را به جایگاهی بالاتر از ملایک ببریم.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگرچه تبلیغ دین در قالب‌های مختلف علمی و هنری صورت می‌گیرد اما بحمدالله امروزه روحانیان ناب‌ترین و صریح‌ترین شیوه‌ی تبلیغ دینی را در دنیا ارائه می‌کنند.

وی در ادامه بیان داشت: شناخت نیازهای فکری مخاطبان و آسیب‌های اعتقادی و اجتماعی موجود در جامعه از ضرورت‌های یک تبلیغ موفق است.

وی فرصت تبلیغ تابستان را یک فرصت استثنایی و مناسب دانست و اظهار داشت: مبلغانی که از ارگان‌های مختلف برای تبلیغ تابستان اعزام می‌شوند بیشترین برنامه‌ریزی را برای ایجاد ارتباط موثر و صمیمی با جوانان و نوجوانان داشته باشند.

معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه‌های علمیه گفت: مبلغان باید تلاش کنند با اجرای برنامه‌های شاد و با نشاط، حضور در مکان‌های ورزشی و استفاده از فضاهای اردویی و با جذب بیش از پیشِ جوانان، تبلیغ موفقی داشته باشند./916/پ202/ع

ارسال نظرات