۱۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۱۰۸۱۲۰
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه:

مبلغان از روش‌های تبلیغی نوین در القای مفاهیم دینی بهره گیرند

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه با بیان این که مبلغان طرح هجرت باید از روش های تبلیغی نوین و برتر در القای مفاهیم دینی به مردم بهره گیرند، افزود: امروز یکی از مهم ترین وظیفه مبلغان تبیین مناسب و تأثیرگذار کلام الهی برای سطوح مختلف جامعه است.
حجت الاسلام محمد حسن نبوي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمدحسن نبوی، معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه امروز در گردهمایی بزرگ مبلغان بلند مدت و کوتاه مدت طرح هجرت مازندران در محمودآباد با اشاره به آیاتی از قرآن کریم با توصیف ارزش و جایگاه تبلیغ دین گفت: بر اساس ظرفیت انسان در رسیدن به سعادت و شقاوت، خداوند نخستین و مهم‌ترین وظیفه انبیای الهی را تبلیغ دین تعیین کرده است.

وی با اشاره به این که بی شک اگر در عرصه تبلیغ دین خوب عمل کنیم می‌توانیم انسان را به جایگاهی بالاتر از ملائک ببریم، افزود: گرچه تبلیغ دین در قالب‌های مختلف علمی و هنری صورت می‌گیرد اما خوشبختانه امروزه روحانیان ناب‌ترین و صریح‌ترین شیوه‌ تبلیغ دینی را در دنیا ارائه می‌کنند.

حجت الاسلام نبوی شناخت نیازهای فکری مخاطبان و آسیب‌های اعتقادی و اجتماعی موجود در جامعه را از ضرورت‌های یک تبلیغ موفق دانست و خاطر نشان کرد: فرصت تبلیغ تابستان یک فرصت استثنایی و مناسب است. مبلغانی که برای تبلیغ تابستان اعزام می‌شوند بیشترین برنامه‌ریزی را برای ایجاد ارتباط موثر و صمیمی با جوانان و نوجوانان داشته باشند.

حجت الاسلام نبوی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که مبلغان طرح هجرت باید از روش های تبلیغی نوین و برتر در القای مفاهیم دینی به مردم بهره گیرند، افزود: امروز یکی از مهم ترین وظیفه مبلغان تبیین مناسب و تأثیرگذار کلام الهی برای سطوح مختلف جامعه است.

وی، تفسیر قرآن کریم را بهترین راه تبلیغ دانست و با بیان این که ماه شعبان بهترین فرصت برای خودسازی درونی انسان است، خاطرنشان کرد: در این ماه باید هم خودمان با مفاهیم الهی مأنوس باشیم و هم مردم را با این کلام روح بخش همراه کنیم.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه به رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص طرح هجرت در کشور اشاره کرد و گفت: خوشبتانه اجرای این طرح در سطح کشور مورد تأیید مقام معظم رهبری است و با توجهات ایشان اجرای این طرح در سطح کشور با رونق خوبی روبرو بوده است.

حجت الاسلام نبوی از استقرار سه هزار و 350 مبلغ در مناطق مختلف کشور خبر داد و ادامه داد: این مبلغان اعزامی به همراه خانواده های خود در سراسر کشور مشغول تبلیغ احکام ناب اسلامی هستند.

وی از اعزام حدود 26 هزار مبلغ طرح هجرت در سال گذشته به مناطق مختلف کشور خبر داد و بیان داشت: امسال نیز همین تعداد مبلغ دینی در سراسر کشور به فعالیت های تبلیغی مشغول هستند.

حجت الاسلام نبوی اجرای طرح هجرت در کشور را سبب تقویت باورهای دینی در مناطق مختلف دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه از ابتدای این طرح در سطح مناطق مختلف شاهد کاهش آسیب ها و جرائم هستیم.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه حمایت همه جانبه از اجرای مناسب‌تر طرح هجرت را ضروری دانست و تصریح کرد: در صورت تأمین منابع مناسب اعتباری شاهد ترویج مبانی دینی در همه نقاط کشور خواهیم بود./950/پ202/ع

ارسال نظرات