۲۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۱۰۸۹۹۸
استاد حوزه علمیه خوزستان:

هالیوود، مروج ‌اسلام آمریکایی در بین ملت‌ها است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز گفت: سیاستمداران کشورهای غربی برای سست‌کردن پایه‌های اعتقادی مردم هزینه‌های هنگفتی را صرف می‌کنند؛ چراکه هدف اصلی آنها جدایی ملت‌ها از دین و گرایش به اسلام آمریکایی است.
حجت الاسلام و المسلمين حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز
حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز و استاد‌ حوزه علمیه خوزستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حوزه‌های علمیه را جامع‌ترین مرکز برای معرفی صحیح و درست مسأله مهدویت دانست و گفت: حوزه های علمیه به عنوان کارشناسان دینی در راستای تبیین صحیح و درست مسأله مهدویت مسؤولیت سنگینی را بر دوش دارند و باید با استفاده از دلایل عالمانه و برابر با معارف اسلامی هرگونه شبهه و انحراف در این عرصه را رد کنند.

وی، با اشاره به چکیده ای از سخنان مقام معظم رهبری در جمع کارشناسان مهدویت مبنی بر این که «حوزه‌های علمیه عالمانه وارد عرصه مهدویت شوند و به جامعه معرفی کنند‌»، اذعان داشت: ورود نهاد و مرکزی غیر از حوزه های علمیه در عرصه مهدویت باطل و انحراف است؛ چراکه نهادها و مراکزی که قصد تبیین مسأله مهدویت را دارند باید به کارشناسان دینی و علمای بزرگ حوزه های علمیه رجوع کنند.

امام جمعه موقت اهواز، محبوبیت و علاقه مردم به مسأله مهدویت را علت اصلی مخالفت برخی جریان های انحرافی با این عرصه دانست و گفت: وجود جریان های انحرافی و مطرح کردن مباحث شبهه انگیز از دیرباز در جامعه اسلامی وجود داشته است که خوشبختانه با درایت و بینش دینی حوزه های علمیه همه شبهات این جریان‌ها رد شده است؛ از این رو مطرح کردن ارتباط با امام زمان از سوی برخی جریان نغمه ای شیطانی است.

حجت الاسلام حسن زاده، با بیان این که علت اصلی ورود جریان های انحرافی در مسئله مهدویت رسیدن به اهداف سیاسی و شهوانی است، بیان داشت: جریان های انحرافی و کسانی که ضدیت خود را با مهدویت آشکار کرده اند باید بدانند، تا زمانی که حوزه های علمیه به عنوان کارشناسان دینی در سطح جامعه مطرح هستند، بیان بحث های بی پایه درباره مهدویت بدون تأیید این نهاد از سوی مردم باطل و دروغین است.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان، با تأکید بر این که انکار اطاعت از ولایت فقیه در دوران ظهور امام زمان(عج) باطل و گزافه‌گویی است، تصریح کرد: هدف اصلی جریان‌های انحرافی از مطرح‌کردن این مسأله که ولایت فقیه در دوران ظهور منجی عالم بشریت، حضرت مهدی(عج) کاربرد ندارد، رسیدن به اهداف آمریکایی و صهیونیستی آنان است.

امام جمعه موقت اهواز با اظهار تأسف از ورود جریان انحرافی در قوه مجریه، اظهار داشت: از وزارت اطلاعات و گروه های امنیتی خواستاریم که هرچه سریع تر ریشه جریان انحرافی در کشور ایران اسلامی را از ریشه و بن نابود کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید مسأله حساس مهدویت را که همواره مورد هدف دشمنان قرار می‌گیرد، به وسیله آثار ناب اسلامی و مراجع و علمای بزرگ برای مردم تبیین شود تا برخی جریان‌ها نتوانند اذهان عمومی را مشوش و ضربه ای به مهدویت بزنند.

حجت الاسلام ‌حسن‌زاده‌ با اشاره به ساخت فیلم های ضد مهدویت در سینمای هالیوود‌ ابراز داشت: سیاستمداران و دولتمردان کشورهای غربی برای سست‌کردن پایه‌های اعتقادی مردم هزینه‌های هنگفتی را صرف می‌کنند؛ چراکه هدف اصلی آنها جدایی ملت‌ها از دین و گرایش به اسلام آمریکایی است.

این فعال عرصه حوزوی‌ تصریح کرد: شناخت کامل و جامع از مهدویت و انتظار واقعی مهم ترین موارد برای آماده سازی و فراهم کردن جامعه ای منتظر است؛ چراکه  نبود شناخت و آشنایی با مسأله مهدویت جامعه را برای آماده‌سازی ظهور امام زمان(عج) محروم می کند.

امام جمعه موقت اهواز، در پایان سخنان خود با بیان این که حوزه‌های با تکیه بر معارف ناب و زیبای اسلام مسأله مهدویت را در جامعه تبیین کنند، اذعان داشت: حوزه‌های علمیه و پژوهشگران حوزوی علم داران معرفی مسأله مهدویت به جامعه هستند که باید با تلاش و کوشش فراوان از ایجاد خلأ برای سوء استفاده برخی جریان‌ها در این عرصه جلوگیری کنند./9461/ت302/س


ارسال نظرات