۲۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۱۰۹۱۴۱

پنجمین دوماهنامه روضه منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ پنجمین دوماهنامه روضه ویژه فصل خودسازی از سوی مؤوسسه فرهنگی روضه الزهرا در اهواز منتشر شد.
دو ماهنامه روضه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، دوماهنامه روضه ویژه فصل خودسازی مربوط به خرداد و تیر 1390 از سوی مؤوسسه فرهنگی روضه الزهرا(س) به شماره پنجم رسید.

مشروح بیانات مقام معظم رهبری در جمع ذاکرین و مداحان، یاداشت، گفت‌و‌گو، نکات اخلاقی، حکمت و منبر از جمله مطالب منتشر شده در این شماره از نشریه است.

طلیعه، دو راهی بندگی، مناجات‌های شهید چمران با عنوان دنیا، افزایش ظرفیت، خدایا فقط تو و شکسته دل، سر تیتر یاداشت‌های منتشر شده در این نشریه است.

در بخشی از مطلبی با عنوان «طلیعه» به قلم حجت الاسلام موسوی آمده است: «به جرات می توان گفت مهمترین شاخصه بارز در عرفان ولایی، تعبد و ارتباط عمیق و دائم با خدای متعال می‌باشد. هر انسان آگاه و منصفی که اندکی با کلام و سیره آن بزرگواران آشنا باشد، می داند بارزترین ویژگی آنان تذلّل، توجه، و عرض حاجت به محضر ربوبی ربّ الارباب بوده است و مناجات و دعا بخش اصلی زندگی شان را تشکیل می داده تا جایی که دعا را مغز و اساس عبودیت می خواندند و عدم توجه به آن را نشانه اسکتبار و استغنای از حیّ غنی می دانستند و به پیروان مکتب شان توصیه و تأکید می نمودند، که در همه حال خصوصاً در لیالی و ایام الله و ساعات خاص، مشغول به دعا و ذکر او باشند و فقر و بیچارگی خود را فریاد زنند و با مناجات حضرت دوست انس بگیرند.»

قسمت اول «آداب برپایی مجالس اهل بیت» دست نوشته آیت الله حائری یزدی در بخش قلم این نشریه گنجانده شده است.

«برای نماز اول وقت نقشه بکشید» موضوع بخش گفتگوی این شماره با استاد اخلاق حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی است.

پنجمین دوماهنامه روضه در 50 صفحه به صورت تمام رنگی با سردبیری حجج الاسلام سید محمد محتسبی، سید رضا موسوی والا و سید منصور موسوی به همت مؤوسسه فرهنگی روضه الزهرا(س) منتشر شد./9464/ن602/ع
ارسال نظرات