۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۱۱۰۴۰۹
معاون تبلیغ حوزه:

کمک به قحطی‌زدگان سومالی وظیفه‌ای انسانی و اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه های علمیه با تاکید بر ضرورت کمک جامعه جهانی و مسلمانان به قحطی زدگان کشور سومالی، از اختصاص یک روز حقوق کارکنان مرکز مدیریت حوزه های علمیه در ماه مبارک رمضان در این راستا خبر داد.
حجت الاسلام محمد حسن نبوي


حجت الاسلام محمدحسن نبوی، معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با ابراز تاسف از وضعیت ناگوار مردم مسلمان کشور سومالی تاکید کرد: متاسفانه مردم این کشور در قحطی بسیار شدیدی به سر می برند.

وی خواستار کمک جامعه جهانی و به ویژه مسلمانان به قحطی زدگان سومالی شد و تاکید کرد: بحرانی که در کشور سومالی ایجاد شده یک فاجعه انسانی به تمام معنا است و صدها هزار نفر در خطر جدی قرار دارند، در این شرایط نباید مردم این کشور را تنها گذاشت.

وی افزود: مردم سومالی مردمانی مسلمان هستند و از این رو شایسته است که مسلمانان جهان در حد توان خود به آنها کمک کنند تا از این وضعیت رهایی یابند.

حجت الاسلام نبوی با اشاره به روایت معروف پیامبر گرامی اسلام«من سمع رجل ینادی یا للمسلمین فلم یجبه فلیس بمسلم» تاکید کرد: پیامبر گرامی اسلام در این حدیث شریف می‌فرماید کسی که ندای استمداد مسلمانی را بشنود و به او جواب مثبت ندهد مسلمان نیست.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه تاکید کرد: روایات متعددی داریم که اگر مسلمانی شب سیر بخوابد و همسایه اش گرسنه باشد مسلمان نیست، امروز مردم کشور سومالی چنین وضعیتی دارند و بر هر زن و مردم مسلمان لازم است که به داد آنها برسد.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه افزود: همه باید در حد توان خود به داد قحطی زدگان کشور مسلمان سومالی برسند و کمک های نقدی و غیر نقدی خود را تقدیم آنها کمک کنند.

وی در ادامه ابرازداشت: با هماهنگی های صورت گرفته با دبیرخانه شورای عالی حوزه، کارکنان و پرسنل مرکز مدیریت حوزه های علمیه یک روز از حقوق خود در ماه مبارک رمضان را به قحطی زدگان سومالی اختصاص خواهند داد.

گفتنی است، در پی بحران سومالی و تشدید قحطی در این کشور مسلمان شماری از مراجع تقلید و علما افزون بر کمک های نقدی به قحطی زدگان، اختصاص ثلث سهم امام به آنها را مجاز اعلام کرده اند /924/ت302/ع

ارسال نظرات