۰۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۴:۳۰
کد خبر: ۱۱۱۳۶۰
معاون تبلیغ حوزه:

به حاشیه رانده شدن دست نشاندگان استکبار، دستاورد روز جهانی قدس است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه، رنگ باختن شعار از نیل تا فرات و به حاشیه رانده شدن حکام دست نشانده و واداده در برابر غرب و استکبار جهانی را یکی از دستاوردها و برکات روز جهانی قدس ارزیابی کرد.
حجت الاسلام محمد حسن نبوي
حجت الاسلام محمدحسن نبوی معاون تبلیغ حوزه های علمیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس از سوی امام راحل، این روز را از چند منظر قابل تحلیل دانست.

وی بیت المقدس را محل آغاز معراج پیامبر(ص) و مکانی مقدس و متعلق به امت سلام و قبله اول مسلمانان دانست و تاکید کرد: غاصبینی که این مکان را غصب کرده اند باید اخراج شوند، از این رو امت اسلام باید به فلسطینی ها کمک کنند تا بتوانند حقوق پایمال شده خود را استیفا کنند.

حجت الاسلام نبوی حمایت از فلسطینی ها را تکلیفی انسانی و دینی دانست و ابراز داشت: رژیم غاصب صهیونیستی مردم فلسطین را از خانه و کاشانه شان بیرون و آوار کرده است و تعالیم اهل بیت و آموزه های دینی به ما تکلیف می کند که در چنین شرایطی نسبت به سرنوشت و وضعیت آنان بی تفاوت نباشیم.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی نه تنها تهدید و خطری جدی برای فلسطین بلکه تهدیدی برای تمام منطقه و امت اسلام است، به ابعاد ابتکار حضرت امام در نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس اشاره و تاکید کرد: اگر پیام انقلاب و سفارشات امام راحل نبود امروز ما شاهد موج اعتراض آمیز مردم کشورهای مختلف علیه این رژیم نبودیم.

حجت الاسلام نبوی گفت: بعضی از سران خود فروخته فلسطین را وجه المصالحه قرار داده و روی آن با رژیم منحوس و متجاوز اسرائیل معامله کردند و در معاهده ننگین کمپ دیوید این حکومت غاصب را به رسمیت پذیرفتند.

وی بیان کرد: به برکت اقدام امام راحل و ایستادگی مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران امروز پایه های رژیم صهیونیستی بسیار متزلزل شده و شعار از نیل تا فرات این رژیم رنگ باخته و سران وابسته و واداده منزوی و به حاشیه رانده شده اند.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه روی کار آمدن دولت مردمی حماس را نتیجه توصیه های امام و مقام معظم رهبری و یکی از برکات روز جهانی قدس دانست و تصریح کرد: به فضل الهی امروز شاهد بیداری اسلامی در منطقه و بیداری انسانی در دنیا هستیم که اینها از برکات انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: در شرایط بیداری امت اسلام، مساله فلسطین نقطه تمرکز بخش امت اسلام است و انقلابیون و مسلمانان در دفاع از حقوق فلسطین و نجات بیت المقدس به اجماع عمومی دست می یابند.

حجت الاسلام نبوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی بی توجهی نسبت به وضعیت مسلمانان جهان را خلاف آموزه های دینی و تاکیدات انبیا و اولیای الهی دانست و خواستار کمک مسلمانان و ملت ایران به محرومان و قحطی زدگان سومالی شد.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه کمک به قحطی زدگان سومالی را وظیفه ای انسانی و دینی دانست و تاکید کرد: اگر انسان لحظه ای به اتفاقات ناگواری که در کشور مسلمان سومالی در حال وقوع است توجه کند پی می برد که چه وظیفه ای را عهده دار است. /924/ت302/ج
ارسال نظرات