۲۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۱۱۲۴۵۸
استاد حوزه و دانشگاه:

درد نهادینه نشدن گفتمان انقلاب اسلامی ریشه در غیر استراتژیک بودن سینمای ایران دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: مراکز استراتژیک در سینمای هالیوود و بالیوود، فیلم سازان را تحت برنامه ریزی مستقیم قرار می‌دهند در حالی که در کشور ما وزارت ارشاد بر سینما تنها نظارت دارد.
سينما


حجت الاسلام سعید ارجمندفر، محقق حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: سینمای ایران اگر بر اساس سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی ایران و رهنمودهای مقام معظم رهبری حرکت کند می‌تواند به عنوان یک سینمای دینی مطرح شده و با استراتژی خود به عنوان الگوی موفقی در کشورهای اسلامی شناخته شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از تقیدهای خاص بی اساس دینی در برخی فیلم ها خاطرنشان کرد: فیلم دینی باید از جامعیت برخوردار باشد.

وی بر تعامل سیستم هنری جامعه با حوزه های علمیه تاکید کرد و ادامه داد: یک فیلم دینی متولد نمی شود مگر اینکه تحت نظارت عالمانی اسلام شناس و آشنا به سینما قرا گیرد.

وی با انتقاد از رویکرد سودگرایی در جامعه سینمایی کشور اذعان داشت: دین محوری دغدغه ای است که می تواند موفقیت سینمای ایران را بیش از این رقم بزند.

حجت الاسلام ارجمند‌فر با ابراز تاسف از اینکه سینمای ایران غیر استراتژیک است، گفت: نبود مغر متفکر در سینمای ایران موجب شده است تا گفتمان انقلاب اسلامی در شریان‌های سینمای ایران هویدا نشود.

وی گفت: مراکز استراتژیک در سینمای هالیوود و بالیوود، فیلم سازان را تحت برنامه ریزی مستقیم قرار می‌دهند در حالی که در کشور ما وزارت ارشاد تنها بر سینما نظارت دارد.

این محقق علوم اسلامی گفت: امروز مراکز زیادی در قم متمرکز بر کار سینمایی مشغول به فعالیت هستند و هنر سینما را همراه با دغدغه های اسلامی دنبال می کنند اما متاسفانه از سوی مراکز ذیربط حمایت مادی و معنوی نمی‌شوند.

این محقق علوم اسلامی گفت: البته جای شک و شبهه نیست که در حوزه فیلمنامه نویسی دینی طلاب و اندیشمندان اسلامی باید تقویت شوند و فیلمنامه هایی قوی و دارای اسلوب ارائه دهند.

وی اظهار داشت: در زمینه اقدامات فرهنگی تلاش کنیم تا الگوی کاملا غربی و غیر اسلامی سینما به سمت ارزش های اسلامی و اخلاقی حرکت کند. /909/ت303/ع

ارسال نظرات