۱۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۱۱۴۱۴۹
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه:

طرح سرباز مبلغ و توسعه مدارس علمیه سفیران هدایت مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه های علمیه خواستار تخصیص بودجه های مناسب تبلیغی و همچنین توجه ویژه به توسعه و گسترش مدارس علمیه سفیران هدایت شد.
پنجمين اجلاسيه منطقه اي جامعه مدرسين در يزد پنجمين اجلاسيه منطقه اي جامعه مدرسين در يزد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدحسن نبوی، معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه در پنجمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین که پیش از ظهر امروز در یزد آغاز به کار کرد، گزارشی از کمیسیون فرهنگی و تبلیغی این اجلاسیه ارائه و سخت گیری در راه اندازی مدارس علمیه در استان ها را یکی از مشکلات مطرح شده در این کمیسیون ذکر و تصریح کرد: در این کمیسیون اعضا نسبت به عزیمت علما و تاثیری که بر فرهنگ و روحیه مردم دارد تاکید داشتند.

وی اضافه کرد: دوستان تاکید می کردند که حضور حضرت آیت الله نوری همدانی در استان ها بسیار مؤثر بوده است و امیدواریم سایر بزرگان نیز این فرصت را بدهند تا جامعه از وجودشان استفاده کنند.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه کمبود اعتبارات در بخش تبلیغ را از دیگر مسائل ارائه شده در کمیسیون فرهنگی و تبلیغی اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین دانست و ابرازداشت: وجود سازمان های موازی، عدم سیاست واحد سازمان های اعزام کننده مبلغ به نقاط مختلف، عدم وجود آمار و نقشه فرهنگی تبلیغی و عدم حمایت از مبلغان از جمله دیگر مطالب ارائه شده در این کمیسیون بود.

وی تاسیس وزارت امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر پیشنهادهای ارائه شده در کمیسیون فرهنگی و تبلیغی اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین دانست و از تشکیل شورای سیاستگذاری تبلیغ به ریاست آیت الله مقتدایی مدیر حوزه های علمیه خبر داد.

حجت الاسلام نبوی گفت: در این شورا همه سازمان های دخیل در امر تبلیغ مشارکت دارند و البته در برخی از امور نیز مشکلاتی داریم که امیدواریم با همکاری نهادها حل شود.

وی تدوین پیوست فرهنگی پروژه های عمرانی از سوی حوزه را از دیگر پیشنهادات ارائه شده دانست و گفت: ایجاد سامانه پیامک حوزه برای معلمان آموزش و پرورش، جذب طلاب برای تربیت دانش آموزان و ایجاد واحد مشاوره در حوزه برای کمک به طلاب جدیدالورود از دیگر مسائل مطرح شده در این کمیسیون بود.

حجت‌الاسلام نبوی گفت: در بخش آموزش نیز تخصصی کردن تبلیغ در مناطق مختلف، به روز شدن اطلاعات مبلغان، تربیت مبلغ رسانه و حساسیت بیشتر نسبت به قرائت نماز و قرآن مورد توجه اعضای کمیسیون تبلیغی و فرهنگی بود.

وی با بیان اینکه حوزه باید مهندسی فرهنگی تبلیغی نظام را به عهده بگیرد، خواستار فعال شدن طرح سرباز مبلغ شد و گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا طلابی که می خواهند دوره ضرورت خود را بگذرانند بتوانند این مدت را در تبلیغ بگذرانند.

معاون تبلیغ حوزه تاکید کرد: ضرورت دارد به گسترش مدارس علمیه سفیران هدایت توجه شود و در بودجه تبلیغ که مشکلاتی وجود دارد گشایشی صورت گیرد.

دبیر کمیسیون فرهنگی تبلیغی پنجمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: در نظرگرفته شدن استان های معین تبلیغی و ترویج کار جهادی تبلیغ در حوزه و جدی گرفته شدن جذب روحانیان در آموزش و پرورش را از دیگر پیشنهادهای ارائه شده در این کمیسیون بود.

وی تدوین شیوه تعامل با اهل سنت، شناسایی نیروهای توانمند تبلیغی و معرفی به صدا و سیما و تدوین شناسنامه تبلیغی و تشویق مبلغان برتر، عدم تفاوت بین اعزام به نقاط محروم و برخوردار را از دیگر پیشنهادهای ارائه شده در این کمیسیون ذکر کرد.

حجت الاسلام نبوی ایجاد مدارس علمیه قوی در زاهدان را از دیگر پیشنهادهای ارائه شده در کمیسیون فرهنگی و تبلیغی دانست و تاکید کرد: در این اجلاس همچنین این مساله مطرح شد که برخی از برنامه های صدا و سیما خنثی کننده اثر تبلیغی است.

وی افزود: ایجاد طرح دیده‌بان‌های تبلیغ در مناطق مختلف، رابط فرهنگی در روستاها و توسعه و ترویج تبلیغ در خارج از کشور از دیگر موضوعاتی بود که در کمیسیون فرهنگی و تبلیغی پنجمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مطرح شد. /924/ت302/ع

ارسال نظرات