۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۱۱۴۳۵۵
رییس سابق دانشگاه باقر العلوم خبر داد:

پذیرش دانشجو در مقطع دکتری سیاست گذاری فرهنگی

خبرگزاری رسا ـ رییس سابق دانشگاه باقر العلوم گفت: پذیرش دانشجو در مقطع دکترای سیاست گذاری فرهنگی، اندیشه سیاسی در اسلام و فرهنگ و ارتباطات برای نخستین بار، بخشی از فعالیت های انجام شده در دانشگاه باقرالعلوم بوده است.
مراسم توديع و معارفه معاون آموزش دفتر تبليغات اسلامي و رييس دانشگاه باقر العلوم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد جواد ارسطا، رییس سابق دانشگاه باقرالعلوم، در مراسم تودیع و معارفه معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی که صبح امروز در دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد، به بیان بخشی از فعالیت های خود در این دانشگاه پرداخت و گفت: پذیرش دانشجو در مقطع دکترای سیاست گذاری فرهنگی، اندیشه سیاسی در اسلام و فرهنگ و ارتباطات برای نخستین بار، بخشی از فعالیت های انجام شده در این مدت بوده است.

وی در ادامه افزود: سر فصل های رشته فقه سیاسی با عنوان مبانی فقه سیاسی برای نخستین بار در ایران در مقطع کارشناسی ارشد تدوین شده و به زودی راه اندازی خواهد شد.

حجت الاسلام ارسطا با اشاره به راه اندازی گروه فقه و حقوق برای نخستین بار در این دانشگاه خاطر نشان کرد: همچنین در مدرسه معصومیه برای نخستین بار سطح سه و چهار فقه و اصول و سطح سه راهنمایی و مشاوره ویژه خواهران راه اندازی شده است.

رییس سابق دانشگاه باقرالعلوم(ع) یادآور شد: تجمیع فعالیت‌های مختلف آموزشی و حوزوی با عنوان مؤسسه آموزش عالی امام رضا(ع) یکی دیگر از فعالیت های زیربنایی در طول این مدت است.

وی تأکید کرد: تصویت دوره دانش سیاسی و فقه سیاسی در مقطع سطح سه، دوره غیر حضوری سطح دو و سطح سه خواهران، ارتقای چهار نفر از اساتید به درجه دانشیاری در دانشگاه باقرالعلوم(ع) و جذب یازده تن از اساتید به عنوان هیأت علمی از دیگر فعالیت های انجام شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به فعالیت های پژوهشی صورت گرفت گفت: همایش امام باقر(ع) برای نخستین بار در کشور برگزار شد و مجموعه مقالات ارائه شده در این همایش منتشر شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در هیأت امنا رشته‌هایی همچون سیاست‌گذاری علم، مدیریت فرهنگی و فلسفه علوم اجتماعی به تصویب رسید و رشته‌هایی همچون فقه هنر، فقه خانواده با گرایش مشاوره، ‌تاریخ ایران بعد از اسلام و اندیشه سیاسی در اسلام در دست بررسی است.

حجت الاسلام ارسطا بیان داشت: همچنین برای نخستین بار در رشته فرهنگ و ارتباطات از سوی دانشگاه باقرالعلوم جذب دانشجو انجام شده و کلاس های آن در اصفهان برگزار خواهد شد.

همچنین، حجت الاسلام شمس الله مریجی، معاون جدید آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی و رییس دانشگاه باقرالعلوم در این مراسم گفت: امید است با اتکال به خداوند متعال بتوانیم کارهای انجام شده در این دانشگاه را تثبیت کرده و ارتقاء بخشیم و همچنین ضعف های موجود را جبران کنیم.

این جانباز جنگ تحمیلی و برادر شهید در ادامه اظهار داشت: امید است که پاسدار خون شهیدان و حافظ دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و امام راحل(ره) باشیم.

معاون سابق پژوهشی دانشگاه باقرالعلوم خاطر نشان کرد: تدوین کتاب درسی علوم اجتماعی سال دوم و سوم دبیرستان از سوی اساتید این دانشگاه نمونه ای از فعالیت های انجام شده در این دانشگاه است، ‌همچنین کتاب علوم اجتماعی سال دوم دبیرستان به زبان انگلیسی ترجمه شده و مورد توجه برخی از کشورهای خارجی قرار گرفته است.

حجت الاسلام مریجی تأکید کرد: همایش روشنفکری حوزه که از مطالبات مقام معظم رهبری بود به نحو شایسته برگزار شد، همچنین فاز دوم و سوم همایش امام محمد باقر(ع) که بین المللی است، در آینده برگزار می شود./919/پ202/ع

ارسال نظرات