۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۱۱۴۴۱۲
رییس موسسه امام رضا خبر داد؛

حمایت مؤسسه آموزش عالی امام رضا از پایان‌نامه‌های سطح چهار

خبرگزاری رسا ـ رییس مؤسسه آموزش عالی امام رضا(ع) گفت: در رشته هایی همچون اندیشه معاصر مسلمین،‌ فقه سیاسی و حکمت و عرفان اسلامی از پایان نامه های حوزوی سطح چهار حمایت می کنیم.
حسين رحيميان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین رحیمیان، رییس مؤسسه آموزش عالی امام رضا(ع)، در مراسم آغاز سال تحصیلی این مؤسسه گفت: مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) از جمله مراکز حوزوی آموزشی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و در راستای مأموریت های این نهاد تشکیل شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: مؤسسه آموزش عالی امام رضا(ع)‌ با رهنمودهای رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از تجمیع مرکز تخصصی تاریخ اسلام، مرکز تربیت مربی کودک و مرکز آموزشهای فرهنگی کاربردی تشکیل شده است.

حجت الاسلام رحیمیان اظهار داشت: این مؤسسه ابتدا با نام مرکز تخصصی تاریخ اسلام آغاز به کار کرد و هم اکنون در سطح دو و سه رشته های تاریخ اسلام، تاریخ تشیع و تاریخ اهل بیت(ع) در حال فعالیت است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در رشته هایی همچون اندیشه معاصر مسلمین،‌ فقه سیاسی و حکمت و عرفان اسلامی از پایان نامه های حوزوی سطح چهار حمایت می کنیم.

رییس مؤسسه آموزش عالی امام رضا(ع) یادآور شد: در این مجموعه سعی شده است رشته هایی را که مورد نیاز حوزه، جامعه و نظام اسلامی است شناسایی کنیم و طلابی را که در حوزه مشغول به تحصیل هستند،‌جذب کنیم و آموزش دهیم تا این نیازها برطرف شود.

وی یادآور شد: مدرسه علمیه معصومیه خواهران از مدارس وابسته به مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) است که سابقه درخشانی در حوزه آموزش، پژوهش و فرهنگی داشته است.

حجت الاسلام رحیمیان تأکید کرد: هم اکنون بیش از هفتصد خواهر طلبه در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند و طلاب و دانش پژوهان بسیاری از این مدرسه فارغ التحصیل شده اند و در حال حاضر این مدرسه در مقطع سطح دو معارف اسلامی و سطح سه گرایش های تفسیر و علوم قرآن، فقه و اصول، فلسفه اسلامی، کلام اسلامی، مطالعات اسلامی زنان و ادبیات عرب فعالیت علمی و آموزشی دارد.

وی در پایان تصریح کرد: سعی شده در حد امکان تسهیلاتی برای طلاب و دانش پژوهان این مؤسسه همچون دریافت مدرک رسمی سطح دو، سه و چهار و امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در حوزه ها و دانشگاه های کشور فراهم شود.

شایان ذکر است، در بخش دیگری از این مراسم، حجت الاسلام احمد واعظی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، به بیان اهداف، برنامه ها و مأموریت های مؤسسه آموزش عالی امام رضا(ع) پرداخت./919/پ202/ع

ارسال نظرات