۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۱۱۴۹۳۰
دبیرکمیته همکاری‌های مازندران:

بهره‌گیری از توان طلاب در مدارس سبب تعمیق معارف دینی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دبیرکمیته همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه علمیه مازندران، با تأکید بر بهره‌گیری دستگاه تعلیم و تربیت از حوزه‌های علمیه تصریح کرد: حوزه‌های علمیه می‌توانند نقش تأثیر‌گذاری در تعمیق و گسترش معارف دینی در دانش‌آموزان ایفا کنند.
دبير کميته همکاري هاي حوزه علميه و آموزش و پرورش مازندران


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم کاوه، دبیرکمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش مازندران، روزگذشته در جمع تعدادی از روحانیان فعال در مدارس استان با بیان این که اعزام روحانیان به مدارس یک ضرروت مهم است، گفت: حضور روحانیان در سال های گذشته در مدارس دستاوردهای مناسبی را در پی داشته است.

وی، با تأکید بر این که باید از توان طلاب جوان حوزه‌های علمیه استان در مدارس مناطق مختلف استفاده شود، بیان کرد: در حال حاضر بسیاری از طلاب جوان آمادگی حضور در مدارس را دارند که باید زمینه حضور آنها بیشتر فراهم شود.

حجت الاسلام کاوه با اشاره به وجود حوزه های علمیه متعدد در سطح مازندران، بهره‌گیری از توان طلاب جوان در مدارس را ضروری دانست و تاکید کرد: باید زمینه‌ای برای جذب و استخدام طلاب جوان و مستعد در مدارس برای توسعه فعالیت‌های دینی و فرهنگی فراهم شود.

دبیرکمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه مازندران، افزایش تعداد ائمه جماعات روحانی مدارس مازندران را یکی از برنامه های ستاد همکاری های آموزش و پرورش و حوزه در این استان دانست و تصریح کرد: این کمیته با برقراری ارتباط با حوزه های علمیه به دنبال فراهم کردن زمینه حضور بیشتر روحانیان در مدارس استان مازندران است.

وی با تأکید بر بهره‌گیری دستگاه تعلیم و تربیت از حوزه‌های علمیه تصریح کرد: حوزه‌های علمیه می‌توانند نقش تأثیر‌گذاری در تعمیق و گسترش معارف دینی در دانش‌آموزان ایفا کنند.

حجت‌الاسلام کاوه، تدوین برنامه‌های اصولی برای استفاده بهینه از ظرفیت حوزه‌های علمیه و طلاب در دستگاه تعلیم و تربیت را یکی از مهم‌ترین وظایف ستاد همکاری‌های آموزش پرورش و حوزه‌های علمیه اعلام کرد.

دبیرکمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش مازندران، از حوزه و روحانیان به عنوان مهم ترین بازوان دستگاه تعلیم و تربیت درجهت تقویت باورهای دینی در میان دانش آموزان یاد کرد.

وی برگزاری گفتمان های دینی سال گذشته در هزار و 500 مدرسه استان خبر داد و گفت: این گفتمان ها با همکاری گروه تبلیغی آینده سازان قم ، وصال یار منتظر و اداره کل تبلیغات استان برگزار شد.

حجت الاسلام کاوه، تقویت فکری مخاطب و مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن را از مهم‌ترین اهداف این طرح دانست و با بیان این که اعزام روحانیان به مدارس یک ضرروت مهم است، خاطرنشان کرد: حضور روحانی در سال های گذشته به مدارس دستاوردهای مناسبی را در پی داشته است.

دبیرکمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه مازندران، با تأکید براین که باید از توان طلاب جوان حوزه‌های علمیه استان در مدارس مناطق مختلف استفاده شود، بیان داشت: در حال حاضر بسیاری از طلاب جوان آمادگی حضور در مدارس را دارند که باید زمینه حضور آنها بیشتر فراهم شود.

وی با اشاره به گسترش شبهات مختلف دینی، سیاسی و اعتقادی از سوی دشمنان نظام اسلامی در جامعه گفت: امروز نسل جوان جامعه مهم‌ترین هدف دشمنان هستند که باید با برقراری ارتباط نزدیک با آنها خطر انحراف‌های فکری را گوشزد کنیم./950/پ202/س

ارسال نظرات