۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۱۱۸۱۸۶
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه:

آماده راه‌اندازی حوزه علمیه سفیران هدایت ویژه خواهران طلبه هستیم

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه با بیان این که از شهرهای مختلف جهت راه‌اندازی حوزه‌های علمیه سفیران هدایت برای خواهران درخواست وجود دارد، بیان داشت: این مرکز آمادگی دارد با همکاری مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران، حوزه‌های علمیه سفیران هدایت را در سراسر کشور راه‌اندازی کند.
حجت الاسلام محمد حسن نبوي
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدحسن نبوی، معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه با بیان این که از شهرهای مختلف جهت راه‌اندازی حوزه‌های علمیه سفیران هدایت برای خواهران درخواست وجود دارد، بیان داشت: این مرکز آمادگی دارد با همکاری مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران، حوزه‌های علمیه سفیران هدایت را در سراسر کشور راه‌اندازی کند.

حجت‌الاسلام نبوی با بیان این که فرصت‌های تبلیغی زیادی برای بانوان وجود دارد که نیازمند تربیت مبلغان تخصصی از بین خواهران علاقمند می‌باشد، اظهار داشت: مدارس دخترانه آموزش و پرورش و مجالس اختصاصی خواهران برخی از فرصت‌های تبلیغی هستند که نیازمند حضور بانوان مبلغه می باشد.

وی با تاکید بر تاثیر حضور مبلغه‌ها در مدارس آموزش و پرورش بیان داشت: آموزش مسایل شرعی و اخلاقی و ترغیب به حضور در مساجد جهت ماندگار شدن تبلیغات دینی از جمله برنامه‌هایی است که مبلغان خواهر می‌توانند در مدارس به آن بپردازند.

حجت‌الاسلام نبوی با بیان این که مجالس اختصاصی بانوان فرصت بسیار خوبی است تا خواهران مبلغه با حضور در آنها از این ظرفیت برای جذب بانوان به مساجد استفاده کنند، افزود: خواهران مبلغه باید در مسایل اخلاقی و حجاب سرآمد و الگوی دیگران باشند تا تاثیر کلام آنها مضاعف گردد.

وی با تقسیم خواهران مبلغه به حوزوی و غیر حوزوی اظهار داشت: حوزه علمیه باید برای مبلغه‌های خواهر حوزوی و غیر حوزوی برنامه‌های آموزشی داشته باشد و برای ساماندهی آنها اقدام نماید.

حجت‌الاسلام نبوی از خواهران مبلغه‌ای که تحصیلات حوزوی و تسلط به احکام شرعی ندارند درخواست کرد از پاسخگویی به مسایل شرعی بانوان در مجالس مذهبی خودداری کنند.

مولف کتاب مدیریت اسلامی تالیف کتابهای تخصصی دینی برای بانوان را ضروری دانست و گفت: یکی دیگر از فرصت‌های تبلیغ برای خواهران مبلغه، تبلیغ نگارشی است که به علت تسلط ایشان به مسایل زنان از توانمندی بیشتری در این زمینه برخوردارند.

این استاد حوزه‌های علمیه تاکید کرد: داستان‌نویسی برای کودک و نوجوان یکی از عرصه‌هایی است که مغفول مانده‌است و خواهران مبلغه می‌توانند در این عرصه گام بردارند.

وی اظهار داشت: توانمندسازی خواهران مبلغه به مهارتهای مختلف تبلیغی در کنار توانمندی علمی ضوری است که راه‌اندازی حوزه‌ علمیه سفیران هدایت برای این امر پیشنهاد شده است و تا کنون در بخش برادران فعال بوده است.

مسؤول مرکز آموزشهای تخصصی تبلیغ حوزه علمیه از آمادگی این مرکز برای راه‌اندازی حوزه علمیه سفیران هدایت برای خواهران در کشور خبر داد و اظهار داشت: ما از مراکز مختلفی درخواست راه‌اندازی داریم که پیشنهاد این امر را به مرکز مدیریت حوزه‌ علمیه خواهران ارائه داده‌ایم.

وی در پایان با تاکید بر ضرورت ساماندهی تبلیغ خواهران مبلغه گفت: بر اساس منویات مقام معظم رهبری، شورای سیاستگذاری تبلیغ راه‌اندازی شده است که به نظر می‌رسد برای انسجام بخشی به وضعیت تبلیغ خواهران مبلغه نیاز به چنین شورای می‌باشد./917/د102/ص
ارسال نظرات