۰۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۱۲۰۰۱۸

یادواره شهدای حماسه ساز هویزه و شهید علم‌الهدی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ یادواره شهدای حماسه ساز هویزه و شهید سید محمدحسین علم‌الهدی، با حضور رزمندگان، خانواده های شهدا و مسؤولان کشوری، برگزار شد.
يادواره شهيد علم الهدي يادواره شهيد علم الهدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا اهواز، یادواره کشوری شهدای حماسه ساز هویزه و شهید سردار سرلشکر شهید سید محمدحسین علم‌الهدی، با حضور رزمندگان، خانواده های شهدا و مسؤولان کشوری در مجتمع گیت بوستان اهواز برگزار شد.

در بخش نخست این یادواره سردار حسن شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان،اظهار داشت: سپاه حضرت ولی عصر(عج) در تلاش برای فراهم کردن زمینه حضور و بازدید دانش‌آموزان و دانشجویان از یادمان شهدای هویزه است تا از این طریق بتوان با تهاجم و اقدامات فرهنگی دشمنان قسم خورده نظام اسلامی مقابله کرد.

این فرمانده سپاه گفت: در راستای گرامیداشت خاطره شهدا و توسعه فرهنگ شهادت، اقدامات بسیاری برای شناسایی شهدا به نسل جوان در حال انجام است که برپایی یادواره شهدا از سوی بسیج و سپاه در مناسبت های گوناگون از اقدامات شاخص برای ایجاد زمینه الگوگیری نسل جوان از شهدا است.

وی با بیان این که یکی دیگر از اقدام های مهم سپاه خوزستان معرفی و شناسایی شهدای محوری استان است به معرفی چهره شهید علم الهدی پرداخت و گفت: شهید علم الهدی چهره‌ای دو وجهی داشته که ایشان هم در زمینه فرهنگی شاخص و هم در دفاع مقدس شاخص بوده و به یقین که در تاریخ جنگ خوش درخشید.

شاهوار پور به بیان اقدام های انجام شده در زمینه مسایل فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت: انتشار کتاب خاطرات شهید علم‌الهدی به ویژه کتاب سفر سرخ، ساخت فیلم و چاپ بروشور و برپایی نمایشگاه‌های کتاب در دانشگاه، از اقدام های انجام شده و در دست اقدام سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان است.

وی اظهار داشت: سپاه حضرت ولی عصر(عج) در تلاش برای فراهم کردن زمینه حضور و بازدید دانش‌آموزان و دانشجویان از یادمان شهدای هویزه است تا از این طریق بتوان با تهاجم و اقدامات فرهنگی دشمنان قسم خورده نظام اسلامی مقابله کرد./

همچنین نصرت‌الله محمودزاده، همرزم شهید علم‌الهدی و نویسنده کتاب سفر سرخ هم در بخش دیگری از این یادواره، اظهار داشت: عامل مهمی که سبب برپایی مراسم گرامیداشت برای شهدا می‌شود، اراده خود آنان است.

وی افزود: همه افراد جنگ را پدیده‌ای منزجز کننده و مخرب می‌دانند، ولی در دفاع مقدس شاهد به پاخیزی انسان‌هایی بودیم که در عین گمنامی، حادثه‌ای شگرف خلق کردند.شهدای روزهای اول جنگ ویژگی خاصی را دارا بودند و تهدید جنگ را تبدیل به فرصت کردند و این‌گونه بود که جبهه‌ها به دانشگاه انسان سازی مبدل شدند.

محمودزاده تصریح کرد: همه این جمله امام خمینی(ره) را شنیده‌ایم که خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد، آیا تا به حال با خود فکر کرده‌اید که چرا امام راحل این جمله را بیان کرد؟ برای فهم و درک این جمله باید در پی شناخت معرفت شهدا بود.

شهید علم‌الهدی اهل فکر و اندیشه بود

سردار محمدجعفر اسدی معاون بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح، در بخش پایانی این یادواره، با اشاره به ویژگی های شخصیتی شهید علم الهدی، تصریح کرد: حسین علم‌الهدی اهل فکر و اندیشه بود و بر اساس اندیشه و برنامه‌ریزی عمل می‌کرد و اگر او هم اکنون زنده بود یکی از برنامه ‌ریزان توانمند کشور می‌شد؛ چرا که کار فرهنگی و جهادی او از روی اندیشه عمیق بود.

وی افزود: نیت او یک نیت ویژه، ارزش نیت او بالاتر از فعل بوده و نیت او در عملش به طور کامل هویدا بود. در حماسه هویزه مردم غیور این شهر با پیروی از یاوران علی در بدر سینه خود را سپر تیرهای باران گونه دشمن کرده و با لبیک به ندای رهبری دین خود را به تاریخ و اسلام ادا کردند.

اسدی اظهار کرد: شهدای گرانقدر ایران سرافراز اسلامی با الگو گیری از راه امام حسین (ع) و یاران با وفایش جان خود را در راه آرمان ها و ارزش های همیشه جاودان انقلاب اسلامی ایران فدا کرده و خانواده های آنان نیز با یاری فرزندانشان از اهل بیت امام حسین (ع) الگوبرداری کردند که این گونه فرزندان خود را به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام کردند.

سردار اسدی، بیان داشت: در حماسه هویزه مردم غیور این شهر با پیروی از یاوران علی در بدر سینه خود را سپر تیرهای باران گونه دشمن کرده و با لبیک به ندای رهبری دین خود را به تاریخ و اسلام ادا کردند.

مسؤول بازرسی قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص)، در پایان سخنان خود اظهار داشت: در جنگ تحمیلی مردانی گمنام در ارتش، سپاه، بسیج، جهاد سازندگی و ...، دست در دست یکدیگر داده و به دفاع از کشور پرداختند و با وجود این که در برابر ایران همه ارتش های دنیا صف کشیده بودند اما باز هم به لطف و عنایت خدا و امام زمان و جانفشانی های علم الهدایی ها، پیروز میدان شدیم.

گفتنی است اجرای نمایش و مدیحه ثرایی گروه تواشیح کشوری، از دیگر برنامه های اجرایی این یادواره بود که جلوه خاصی را به این مراسم روحانی بخشیده بود./9465/پ201/ص
ارسال نظرات