۱۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۱۲۰۲۱۳
امام جمعه قم:

طلاب از درس و بحث حوزه فاصله نگیرند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به این که در فکر برخی از بزرگان بود که شرایط را طوری فراهم کنند که طلاب در کنار دروس مقداری از ساعت را در مجموعه ای متناسب مشغول به کار بشوند، ابراز داشت: حوزویان در شرایط امروز مراقب باشند که با انجام دادن فعالیت های جانبی آرام آرام از درس و بحث جدا نشوند.
آيت الله حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، یک شنبه دهم دی در جمع روحانیان و طلاب مرکز جامع علوم اسلامی با اشاره به این که هفتم صفر طبق نقلی شهادت امام حسن مجتبی(ع)است، گفت: طبق فرمایش حضرت بی توجهی به آخرت و قیامت نتیجه وابستگی به دنیا است و این گونه اشخاص که مرید دنیا شده اند در مقابل حق هم ایستادگی خواهد کرد.

وی با بیان این که ترفند و حیله دشمنان نسبت به جایگاه های افراد متفاوت خواهد بود، ابراز داشت: از هر طریقی که محبت دنیا در دل ها ایجاد شود خوف به آخرت از بین می رود و درتاریخ افرادی بودند که با یک مهمان گمراه و شیفته مادیات شدند.

 عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه خاطرنشان کرد: طبق روایات افرادی که به سراغ دنیا می روند و در این مسیر شتابان حرکت می کنند از دنیا جز دوری از آخرت بهره ای دیگر ندارند.

وی با اشاره به احوال برخی از بزرگان دین خطاب به روحانیان و طلاب بیان داشت: در این مجموعه های نیز امکان حب به دنیا وجود دارد و تلاش برای رسیدن به پست و مقام حتی مرجعیت نیز رنگ و بوی دنیا دارد و شما دانش پژوهان علوم دینی باید از اینگونه امور خود را دور سازید.

امام جمعه قم در بخش دیگر سخنان خود به این فراز«واغننی و اوسع علی فی رزقک» دعای بیستم صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) اشاره کرد و گفت: این سوال در اذهان وجود دارد که غنا و فقر در اسلام مورد مدح یا ذم قرار گرفته است.

وی با بیان این که به صورت مطلق فقر وغنا ممدوح و مذموم نشده و بلکه فقری که انسان را به کفر و ثروتی که فرد را مغرور سازد در اسلام تایید نشده است، اظهار داشت: تلاش و کسب روزی حلال در اسلام بسیار مورد تاکید قرار گرفته است و افراد بیکار را خداوند متعال دوست ندارند و آمار گرفته اند که بیشتر گناهان جامعه از فقر سرچشمه می گیرد.

این استاد عالی حوزه علمیه قم با اشاره به این که در فکر برخی از بزرگان بود که شرایط را طوری فراهم کنند که طلاب در کنار دروس مقداری از ساعت را در مجموعه ای متناسب مشغول به کار بشوند، ابراز داشت: حوزویان در شرایط امروز مراقب باشند که با انجام دادن فعالیت های جانبی آرام آرام از درس و بحث جدا نشوند.

وی با بیان این که در اسلام تنبلی و بیکاری جایگاهی ندارد، خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی یک جامعه پرکار و پر تلاش است و تنبلی را در خود راه نمی دهد./921/پ202/ص
ارسال نظرات