۲۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۲۱۰۸۵
کارشناس عرصه مهدویت:

شعار «نه غزه نه لبنان» نتیجه فکری فیلم‌ها و بازی‌های هالیوودی است

خبرگزاری رسا ـ محقق و پژوهشگر عرصه مهدویت تحمیل اعتقادهای غرب پیرامون موعود آخرالزمان را از اساسی‌ترین آسیب‌های فیلم‌ها و بازی‌های هالیوودی بر تفکر جوانان و نوجوانان مسلمانان دانست و گفت: آنها که در فتنه ۸۸ شعار «نه غزه نه لبنان» را فریاد زدند ناتوانی خود را در مقابله با تمدن غرب قبول کرده بودند و زیر بار ظلم رفتن را حق خود می دانستند.
هاليوود



حجت الاسلام سید مهدی غفاری، کارشناس عرصه مهدویت در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز به تبیین اهداف ساخت فیلم های آخرالزمانی و تأثیر آنها در میان مسلمانان پرداخت و افزود: مسیحیان بر اساس باورهای خود از آخرالزمان مبنی بر حضور حضرت عیسی(ع) برای داوری در میان انسان ها به عنوان پسر خداوند، فیلم های سینمایی هالیوودی فراوانی می‌سازند.

فیلم های آخرالزمانی گره خورده با تفکر مسیحیان و یهودیان است
وی تصریح کرد: یهودیان نیز در سینمای هالیوود بر اساس مبنای فکری خود، فیلم های سینمایی خود را ساخته و بر دیگران تحمیل می کنند، از این رو تمام فیلم های آخرالزمانی هالیوودی گره خورده با اعتقادات مسیحیان یا یهودیان است.

کارشناس عرصه مهدویت با انتقاد از نبودن فیلم‌های آخرالزمانی بر مبنای تفکر مسلمانان در سینمای اسلام به ویژه در جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: متأسفانه هنرمندان ما در این عرصه فعالیت‌های مطلوب و جامعی که بیانگر تفکر مهدویت مسلمانان باشد انجام نداده‌اند.

تحمیل باورهای غربی، اساسی‌ترین آسیب فیلم‌های آخرالزمان هالیوودی
حجت الاسلام غفاری تحمیل اعتقادهای غرب پیرامون موعود آخرالزمان را از اساسی ترین آسیب های این گونه فیلم ها و مستندهای ساخت هالیوود بر تفکر جوانان و نوجوانان مسلمانان دانست و گفت: متأسفانه شاهد این هستیم که رسانه ملی بدون نظارت بر این گونه فیلم ها آنها را پخش می کند.

وی اضافه کرد: صدا و سیما بداند همانطوری که جلوی پخش صحنه های مستهجن در فیلم ها را می گیرد باید بر محتوای این فیلم های ضد مهدویت نیز توجه ویژه ای داشته باشد چرا که اگر تأثیر فیلم های ضد مهدویت هالیوودی بیشتر از فیلم های مستهجن نباشد به یقین کمتر از آن نیست.

ساخت بازی‌های رایانه ای بر اساس نظریه هانتینگتون
محقق و پژوهشگر عرصه مهدویت در بخش دیگری از سخنانش به تحلیل اتاق فکر بازی‌های رایانه‌ای و اینترنتی ضد مهدویت ساخت غرب پرداخت و اظهار داشت: بازی های رایانه ای ساخت غرب بر اساس نظریه برخورد تمدن های ساموئل هانتینگتون شکل گرفته اند.

وی با بیان این که هانتینگتون از لیبرال دموکراتهای آمریکا و مخالف مباحث دینی است، خاطر نشان ساخت: او معتقد است که نظریه لیبرال دموکراسی که متن تمدن غرب است باید حاکم جهان باشد و اگر کسی با او مخالفت کند باید محو و از سر راه برداشته شود.

حجت الاسلام غفاری تصریح کرد: تفکر هانتینگتون درباره تمدن بشری در جهان به چندبخش تقسیم می شود که شامل تمدن غرب، آمریکا و متحدان آنها، ارتدکس، تمدن روسیه و متحدان آنها، تمدن شرق آسیا و تمدن اسلامی با محوریت ایران و هم فکران آنها است.

وی با ابراز تأسف از این که در زمینه ساخت بازی های رایانه ای سیستم استکبار جهانی حرف نخست را می زند، ابراز داشت: غرب همواره با ساخت بازی های رایانه ای علیه دو بازوی تشیع که همان تفکر عاشورایی و تفکر مهدوی است گام بسیار بزرگی برداشته است.

کارشناس عرصه مهدویت اظهار داشت: استکبار جهانی با ساخت بازی های رایانه ای برای مسلمانان و بویژه برای ملت ایران گام دیگری را در جهت تخریب اعتقادات مسلمانان نسبت به مباحث مهدویت و موعود آخرالزمان برداشته است.

وی بازی سام ماجراجو که در آن بازیکن، مأموریت تخریب مساجد را دارد و همچنین بازی شاهزاده پارس که مأموریت آن از بین بردن روحانیان است را از جمله بازی های ساخت غرب ویژه جوانان ایرانی برشمرد و عنوان داشت: بازی تک تیرانداز که با ورود به ایران به سمت خرمشهر می رود و مأموریت کشتن بسیجیان را بر عهده بازیکن می باشد از دیگر بازی های هالیوودی برای تخریب چهره انقلاب اسلامی است.

محقق و پژوهشگر عرصه مهدویت با بیان این که یکی از قابلیت‌های بازی های رایانه ای ساخت تمدن غربی این است که می تواند افراد تمدن مقابل را هم رنگ خود کند، بیان داشت: جوانان و نوجوانانی که وارد بازی های رایانه ای می شوند، سیستم فکری آنان براساس تمدن غربی شکل می گیرد و همچنین خود را ناتوان در مواجهه با تمدن غرب می بینند.

وی با اشاره به این که اگر کسی سیستم فکری خود را براساس تمدن غربی بنا کند، در آخر از فعالیت های رژیم صهیونیستی حمایت می کند همچون کسانی که در فتنه سال ۸۸ شعار «نه غزه نه لبنان» را فریاد زدند، ابراز داشت: کسانی هم که ناتوانی خود را در مقابله با تمدن غرب قبول می کنند، در آخر همچون مظلومی خواهند ماند که زیر بار ظلم رفتن را حق خود می داند.

حجت الاسلام غفاری تحمیل کردن تمدن غربی علیه مسلمانان را نتیجه تفکر پشت پرده بازی‌های رایانه‌ای دانست و اظهار داشت: با توجه به پیشرفت دشمنان اسلام در مسائل دیجیتالی و رایانه‌ای، جلوگیری از ورود بازی‌های ضد مهدویت به کشور از مهمترین وظایف مسؤولان نهادهای دولتی است.

وی در پایان به انتظاراتی که از پژوهشگران، روحانیان، هنرمندان و فعالان عرصه هنری و فرهنگی می رود اشاره کرد و اظهار داشت: باید با جدیت وارد عرصه هنری و فرهنگی آخرالزمان شد و گامی در راستای تبیین تفکر سبز انتظار مهدوی و فرهنگ سرخ حسینی برداشت./9463/ت301/ع

ارسال نظرات