۰۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۱۲۱۶۶۷
استاد حوزه علمیه قم:

مسیر اهل بیت قطعی‌ترین راه در عرصه سلوک الی الله است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با تأکید براین‌که همه دستورات و تعالیم دینی با عقل قابل اثبات و سازگار است، حرکت در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را مطمئن‌ترین روش برای سلوک و تقرب الی الله دانست.
حرم رضوي، امام رضا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مؤمنی از فضلای حوزه علمیه قم، در سالروز شهادت علی بن موسی الرضا(ع) در جمع عزاداران و سوگواران در حرم کریمه اهل بیت(ع) با تسلیت سالروز شهادت هشتمین امام شیعیان‌ ابراز داشت: اسلامی بودن کشور ایران و دینداری مردم ما مرهون وجود مقدس و نازنین امام رضا(ع) در این کشور است.

وی در ادامه سخنان خود، تبعیت از اهل بیت را عامل سعادت حقیقی انسان دانست و تأکید کرد: کسی که از تعالیم دینی و توصیه‌های اهل بیت عصمت و طهارت پیروی کند هیچ‌گاه دچار انحراف نمی‌شود.

حجت الاسلام مؤمنی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که انسان برای تقرب الی الله ممکن است سه راه را برود، اظهار داشت: ریاضت‌کشیدن و بیان اذکار و اوراد دو مورد از این روش‌ها است، در این دو روش رسیدن به مقصود و مطلوب دشوار است.

وی گفت: این دو روش محتمل الوصول است و آفاتی همچون تکبر و خود بزرگ‌بینی در این روش بسیار زیاد وجود دارد و هیچ انسان عاقلی نیز عمر خود را در مسیری که محتمل الوصول است، هدر نمی‌دهد.

استاد حوزه طریق اهل بیت(ع) را روش قطعی الوصول سلوک الی الله دانست و با اشاره به آیات و روایاتی تصریح کرد: انسان برای قرب به خدا و سلوک الی الله باید به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) متوسل شود و در این خصوص روایات متعددی نیز در کتب تفسیری و روایی وجود دارد.

حجت الاسلام مؤمنی با تأکید بر این‌که سلوک الی الله را باید در مسیر اهل بیت(ع) جستجو کرد، خاطرنشان ساخت: پیروی از اهل بیت(ع) سبب می شود که انسان هیچ‌گاه دچار گمراهی و ظلالت نشود، این در حالی است که در مسیرهای دیگر امکان هر نوع انحرافی وجود دارد.

این خطیب حوزه علمیه تعالیم دین مبین اسلام را جامع و پاسخگوی تمام نیازها توصیف کرد و ابراز داشت: همه دستورات دینی با عقل سازگار و قابل اثبات است و صرفا تعبد محض نیست.

حجت الاسلام مؤمنی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقشه‌های دشمنان برای تضعیف اعتقادات جامعه به ویژه نسل جوان‌ گفت: سینمای هالیوود با روی‌آوردن به امور مذهبی درصدد مخدوش‌کردن اعتقادات مردم است.‌/924/پ202/س
ارسال نظرات