۰۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۱۲۱۷۵۳
آیت الله خاتمی در گفت و گو با خبرنگاران:

هدف از تحریم نفتی، کشاندن ایران به پای میز مذاکره است/ تحریم ها اثری در روند حرکت مقدس ملت نداشته و نخواهد داشت

خبرگزاری رسا ــ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تحریم جدید اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران، این تحریم در مقطع کنونی را یک جنگ روانی برای کشاندن ایران به پای میز مذاکره دانست و این موضوع را در عزم و اراده ملت ایران بی تاثیر دانست.
آيت الله احمد خاتمي آيت الله احمد خاتمي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم چهارشنبه شب در حاشیه مراسم غبار روبی و عطر افشانی بقعه متبرکه امامزاده جعفر(ع) استان قم در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به تحریم نفتی ایران از سوی اتحادیه اروپا، گفت: این مساله چیز تازه ای نیست، ما از ابتدای انقلاب تاکنون این تحریم ها را داشته ایم.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: در عرصه هسته ای تحریم ها علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران شدیدتر بوده است، لکن عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد، همین تحریم ها سبب خواهد شد که استعدادهای مردم و جوانان بیش از پیش شکوفا شود.

آیت الله خاتمی اظهار داشت: امیدواریم تحریم نفتی نیز سبب شود که ما تلاش بیشتری در عرصه صادرات، تولیدات و محصولات دیگر، داشته باشیم و مطمئن هستیم که تحریم ها اثری در روند حرکت مقدس ملت ایران نخواهد داشت.

این عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری افزود: در آغاز اسلام نیز دشمنان با حربه تحریم درصدد آن بودند که به پیامبر(ص) ضربه بزنند، اما نتوانستند و در این عرصه نیز نخواهند توانست کاری از پیش ببرند.

آیت الله خاتمی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص نوسانات بازار و احتمال نقش جریان های فتنه و انحراف در این باره نیز گفت: تحریم در این مقطع زمانی، دقیقا جنگ روانی است که یکی از آثار آن بالا رفتن قیمت سکه و ارز است.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه غربی ها از تحریم اهداف متعددی را دنبال می کنند، تاکید کرد: اینها به صراحت می گویند ما می خواهیم جمهوری اسلامی ایران را پای میز مذاکره بکشانیم.

وی با بیان اینکه غربی ها به دنبال مذاکره به معنای واقعی آن نیستند، ابراز داشت: اینها می خواهند از موضع بالا و مستکبرانه جمهوری اسلامی ایران را پای میز مذاکره بکشانند اما کور خوانده اند.

آیت الله خاتمی خطاب به غربی ها تاکید کرد: ملت بزرگوار جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه زیر بار مذاکره ذلت بار نخواهد رفت. /924/پ202/ج
ارسال نظرات