۰۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۱۲۱۸۱۵
نایب رییس حوزه علمیه آذربایجان غربی:

تحریم نفتی ایران غرب و اروپا را فلج می‌کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی شکوری تصویب طرح تحریم نفتی ایران از سوی اتحادیه اروپا را اقدامی شعاری و نمایشی عنوان و بیان کرد: این اقدام بیش تر برای تحت تأثیر قرار دادن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نفع اوباما، تأثیر گذاری در انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران و بیداری اسلامی در منطقه صورت می پذیرد.
امام جمعه خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه با تبریک سالگرد بازگشت پیروزمندانه رهبر کبیر انقلاب به کشور اسلامی و دهه مبارکه فجر تصریح کرد: دهه فجر از اعیاد بزرگ ملت ایران است.

وی با درخواست از نمازگزاران برای تلاش مضاعف در گرامیداشت این ایام الله اذعان داشت: تبیین اهداف انقلاب اسلامی، بیان موفقیت های نظام جمهوری اسلامی، ارائه گزارش عملکرد از ناحیه مسؤولان، افشای توطئه های استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی از وظایف انقلابی گویندگان، نویسندگان، مطبوعات و سایر رسانه های گروهی به شمار می رود که لازم است در این ایام بیش از همه مورد توجه قرار گیرد.

پاسداری از اسلام ناب محمدی رسالت اصلی حوزه های علمیه

رییس حوزه های علمیه خوی در ادامه با تبریک سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) اظهار داشت: آن بزرگوار بنا به مصالحی پشت پرده غیبت قرار گرفت و رسالت راهنمایی و هدایت مردم را برعهده فقها و حوزه های علمیه گذاشت.

وی در ادامه حفظ و حراست از اسلام ناب محمدی (ص)، مبارزه علیه ستمگران و حاکمان جور، توسعه و گسترش علوم و معارف اسلامی، مبارزه با انحرافات، بدعت ها، خرافات، کج روی ها و پاسداری از فرهنگ اهل بیت (ع) را از جمله وظایف و رسالت های حوزه های علمیه در عصر غیبت برشمرد.

تحریم نفتی ایران غرب و اروپا را فلج می‌کند

امام جمعه خوی در بخش دیگری از سخنان خود تصویب طرح تحریم نفتی ایران از سوی اتحادیه اروپا را اقدامی شعاری و نمایشی عنوان و بیان کرد: این اقدام بیش تر برای تحت تأثیر قرار دادن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نفع اوباما، تأثیر گذاری در انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران و بیداری اسلامی در منطقه صورت می پذیرد.

وی با بیان این که تحریم نفتی ایران، کشورهای غربی و اروپایی بحران زده را فلج می کند خاطر نشان کرد: قطع صادرات 18 درصدی ایران به اروپا ضربه کاری بر ایران نمی باشد بلکه موجب فلج شدن کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا، اسپانیا، یونان و فرانسه خواهد شد که از ایران نفت دریافت می کنند و از سویی دیگر طبق اعلان صندوق بین المللی پول، تحریم ایران موجب افزایش 30 درصدی بهای نفت در بازارهای بین المللی خواهد شد.

حجت الاسلام شکوری در ابتدای خطبه اول ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا با تمسّک به روایات اهل بیت(ع) اظهار داشت: خوشبو کردن خویش، نظافت، اصلاح ناخن و سبیل، پوشیدن لباس های پاکیزه، قرائت قرآن و حضور در نمازهای جمعه از جمله اعمال روز جمعه به شمار می رود./938/پ201/ص
ارسال نظرات