۰۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۱۲۱۸۲۴
امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز:

اروپا فریب آمریکا را در تحریم نفت ایران نخورد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز خطاب به سردمداران و دولتمردان اتحادیه اروپا اظهار داشت: پیشنهادات آمریکا همواره یک طرفه و بیشتر به سود خودش است؛ از این‌رو این بار غفلت نکرده و با ریسمان پوسیده آمریکا به چاهی فرو نروید که خروج از آن کار بسیار دشوار است.
حجت الاسلام و المسلمين جابريان
امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام جلال جابریان امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز، در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به حماقت غرب در خصوص تحریم نفت ایران و تعویق آن تا تیرماه سال آینده، اظهارداشت: اعمال تحریم علیه ایران به نفع ما خواهد بود و گذشته نیز این مطلب را به خوبی ثابت کرده است.

وی با اشاره به برخی دلایل عدم توانایی اروپا در تحریم نفت ایران، خاطرنشان کرد: اساس ورودی بسیاری از پالایشگاه های کشورها اروپایی براساس نفت ایران پایه ریزی شده است که برای تغییر آن به حداقل دو سال زمان نیاز است که هزینه های گزافی را با خود به همراه خواهد داشت.

خطیب جمعه کوت عبدالله، بحران سوخت و افزایش چشمگیر نرخ آن در کشورهای غربی را ناشی از تصمیمات غلط اروپایی در تحریم نفت ایران دانست و افزود: هنوز تحریمی علیه ایران تصویب نشده، اوضاع اروپا این چنین به هم ریخته است و قطعا ادامه این روند زیان های بیشتری را برای آنها به همراه خواهد داشت.

وی خطاب به سردمداران و دولتمردان اتحادیه اروپا اظهارداشت: پیشنهادات آمریکا همواره یک طرفه و بیشتر به سود خودش می باشد لذا این بار غفلت نکرده و با ریسمان پوسیده آمریکا به چاهی فرو نروید که خروج از آن کار بسیار دشواری است.

حجت الاسلام جابریان همچنین با بیان اینکه ایران از تحریم نفتی هیچگونه هراسی ندارد، خطاب به استکبار و دولتمردان آمریکایی اذعان داشت: ملت ایران از پیروزی انقلاب تا کنون انواع تحریم ها را متحمل شده و همواره از آنها سربلند بیرون آمده است و این بار نیز مشت محکمی بر دهان استکبار و دشمنان انقلاب خواهد زد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش ناگهانی قیمت طلا و ارز در بازار اشاره کرد و گفت: قیمت های اعلام شده حبابی و غیر واقعی بود که اعلام نرخ اصلی از سوی بانک مرکزی و اعمال آن از فردا در بازار مایه ی شکست چپاولگرانی خواهد شد که بدینوسیله قصد ضربه زدن به اقتصاد کشور و مردم را داشتند.

امام جمعه موقت کوت عبدالله در ادامه سخنان خود از دولت، قوه قضائیه و تمام مسئولین امر، خواستار برخورد جدی با متخلفان اقتصادی و عوامل افزایش ناگهانی قیمت طلا و ارز شد.

وی همچنین با اشاره به هوشیاری ملت ایران در برهه های مختلف، فرارسیدن ایام الله دهه فجر را یاد آور شد و اذعان داشت: ملت ایران با حضور پرشور خود و با بیعت دوباره با آرمان های رهبر کبیر انقلاب و شهدا در دهه فجر ، بار دیگر مشت محکمی بر دهان دشمنان نظام و انقلاب خواهند زد.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در خطبه های اول نماز جمعه نیز ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع)، به بیان برخی از ویژگیهای شخصیت ایشان پرداخت و گفت: بروز مشکلات اجتماعی در جامعه اسلامی امروز، به دلیل فاصله گرفتن از مسیر روشن و حق ائمه اطهار (علیهم السلام) است.

وی با اشاره به آیات صریحی از قرآن کریم که در خصوص اهمیت نماز جمعه و لزوم حضور در این فریضه الهی دارد، اذعان داشت: نماز جمعه یکی از برکات بزرگ انقلاب اسلامی است که همواره خاری در چشم دشمنان اسلام و نظام بوده است لذا باید شاهد حضور چشمگیرتر مردم انقلابی در این فریضه عبادی سیاسی باشیم.

حجت الاسلام جابریان در پایان با تبریک 9 ربیع الاول روز آغاز امامت حضرت صاحب الزمان(عج) اظهارداشت: باید مراقب اعمال خود بوده و با اصلاح آنها زمینه ساز تعجیل در فرج آن امام همام گردیم./9453/پ202/ص
ارسال نظرات