۰۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۱۲۱۸۶۵
واکنش آیت الله نوری همدانی به تحریم نفت ایران:

غرب از این اقدام متضرر خواهد شد/ توانایی بستن تنگه هرمز را داریم

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، با اشاره به تحریم نفتی جمهوری اسلامی ایران از سوی اتحادیه اروپا، تاکید کرد: غرب در نتیجه این اقدام متضرر خواهد شد و از سویی دیگر ملت ایران اعتنایی به تحریم ها نمی کنند.
آيت الله نوري همداني آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید روز شنبه در دیدار جوانان شرکت کننده در کنفرانس بیداری اسلامی از کشورهای مختلف جهان، با بیان اینکه انسان در پیشگاه خدا عزیز است، تاکید کرد: حکومت ها باید به انسان ها به دیده عظمت و احترام بنگرند و تعالیم اسلامی در این خصوص تاکیدات ویژه دارند.

این مرجع تقلید با اشاره به نامه امام علی(ع) به مالک اشتر تصریح کرد: حضرت علی در این نامه نحوه مدیریت جامعه را خطاب به مالک اشتر بیان می کند و امروز این نامه به عنوان منشوری جامع در سازمان ملل نگهداری می شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه با بیان اینکه حکومتی که خون مردم خود را بریزد دوام نمی آورد، ابراز داشت: حکومت ها باید جان و مال مردم را محترم بشمارند و بی دلیل متعرض آنها نشوند و امنیت همه جانبه آنان را فراهم کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به انقلاب های منطقه، تصریح کرد: مردم این کشورها تحت سیطره دیکتاتورهایی بودند که خودشان سرسپرده و گوش به فرمان آمریکا و استکبار بودند، از این رو هیچ گونه امنیتی نداشتند.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم برپایی عدالت و احقاق حقوق مردم را از دیگر وظایف حکومت ها و دولت ها دانست و بیان داشت: هر دولتی که در این بخش ها کوتاهی کند در پیشگاه خداوند تبارک و متعالی مسؤول است.

حضرت آیت الله خامنه ای پرچمدار بیداری اسلامی هستند

وی گام برداشتن در مسیر بیداری اسلامی را مساله ای بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: قرن ها مردم تحت سلطه استکبار و استبداد بودند، اما با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی رضوان الله تعالی علیه بیدار شدند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه روز به روز دامنه بیداری اسلامی وسیع تر خواهد شد، یادآور شد: بحمدلله امروز مقام معظم رهبری به عنوان پرچمدار بیداری اسلامی هستند.

این مرجع تقلید سقوط دیکتاتورهای مستبد و «آل» ها را قطعی دانست و تاکید کرد: سرسپردگان آمریکا و غرب باید از فرجام دیکتاتورهایی همچون مبارک، بن علی و صالح درس عبرت بگیرند و به خواسته ملت های خود تن دهند، در غیر این صورت باید منتظر چنین فرجامی باشند.

وی با اشاره به تحریم نفتی ایران از سوی اتحادیه اروپا، خطاب به تحریم کنندگان نفت ایران، تصریح کرد: ملت ایران به تحریم ها توجه و اعتنایی ندارند، افرون بر این، نفت ایران مشتری های بسیاری در جهان دارد، شما خودتان در نتیجه این تحریم به زحمت خواهید افتاد، ما این قدرت را داریم که تنگه هرمز را ببندیم. /924/پ202/ج
ارسال نظرات