۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۱۲۲۴۸۵
استاد حوزه علمیه قم:

شاخص حقیقی عدالت بر اساس اسلام باید برای مردم دنیا مشخص شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین طائب در جمع روحانیان و طلاب مرکز جامع علوم اسلامی به مسایل منطقه و جهان شاره کرد و گفت: با ارایه شاخص حقیقی عدالت بر اساس اسلام ناب، مقدمه ظهور امام زمان(عج) را فراهم کنید.
حجت الاسلام مهدي طائب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین مهدی طائب، استاد حوزه علمیه، یک شنبه، 16بهمن در جمع روحانیان و طلاب سطح و خارج مرکز جامع علوم اسلامی با اشاره به بیداری مسلمانان و مردم اروپا گفت: اهل سنت حاکمان خود را ولی خود می دانند و البته عدالت را برای این ولی لازم می دانند و امروز مسلمانان متوجه شدند که حاکمانشان عدالت ندارند.

وی با بیان این که همه مردم جهان عدالت را مطلوب و لازم می شمارند، خاطرنشان کرد: مردم اروپا با افرادی همچون اوباما کاری ندارند بلکه مکتب سرمایه داری را مکتبی عدالت محور نمی دانند.

عضو قرارگاه عمار با اشاره به این که برای تشخیص عدالت نیازمند شاخص هستیم، بیان داشت: تا قبل از پیروی انقلاب اسلامی ایران، کمونیسم و مکتب سرمایه داری شاخص عدالت بود ولی امام خمینی(ره) ملاک و شاخص سومی را برای تشخیص عدالت به جهانیان معرفی کرد.

وی با بیان این که امام زمان(عج) به عنوان توسعه گر عدالت شناخته شده است، اظهار داشت: این پرچم انقلاب به فرمایش امام راحل باید به دست صاحب عدالت رسانده شود و این انقلاب مقدمه سازی ظهور حضرت است.

حجت الاسلام و المسلمین طائب در ادامه خاطرنشان کرد: امام زمان(ع) برای کل دنیا ظهور خواهند کرد بنابراین نیاز است که شاخص های حقیقی عدالت بر اساس اسلام حقیقی در سراسر دنیا گسترش پیدا کند.

وی با اشاره به این که حاکمان عرب و مسلمانان ظاهر را رعایت می کردند، ابراز داشت: امام راحل برای معرفی چهره حقیقی حاکمان، مبارزه با اسرائیل و صهیونیسم را به عنوان شاخص معرفی کرد و در جنگ لبنان و غزه نمونه بارز این رسوایی حاکمان بود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که در بین مردم مسلمان، آمریکا و غرب دارای هیبت عجیبی بود و گمان پیروزی بر آنان را نداشتند، اظهار داشت: مردم دنیا در فتنه 88 فکر می کردند که غرب بعد از سی سال این انقلاب را براندازی خواهد کرد اما در 9 دی جریان تغییر کرد و قدرت و هیبت غرب در اذهان مردم مسلمان فرو ریخت.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی ایران در نماز جمعه، این سخنان را فرمایشاتی حکیمانه توصیف و افزود: ایشان سخنان خود را براساس ضرورت و جنگ روانی دشمنان بیان کردند.

حجت الاسلام و المسلمین طائب تحریم نفتی ایران را یک جنگ روانی معرفی و خاطر نشان کرد: این تحریم هرگز عملی نخواهد شد و غرب نفتی جایگزین ندارد و عملی شدن این نوع تحریم ها رگ زنی است.

وی در ادامه انتخابات مجلس نهم را مورد توجه قرار داد و گفت: دشمنان در صدد ایجاد مجلسی نا صالح است که همگان با بصیرت و تشخیص درست باید توطئه های دشمنان را خنثی کنیم.

گفتنی است در پایان حجت الاسلام والمسلمین طائب به سوالات روحانیان و طلاب پاسخ گفت./921/پ202/ج
ارسال نظرات