۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۱۲۲۷۳۲
استاد درس خارج حوزه علمیه قم:

انتخابات با شکوه باعث مصون سازی نظام و افزایش ضریب امنیت کشور می شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، با تاکید بر اینکه انتخابات باشکوه و با حضور اقشار مختلف مردم، باعث مصون سازی نظام و افزایش ضریب امنیت کشور خواهد شد، از نامزدهای انتخابات مجلس و حامیان آنها خواست اخلاق اسلامی و تبعیت از قانون را سرلوحه کارشان قرار دهند.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد واعظ موسوي حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد  واعظ موسوي
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنان‌ مقام معظم رهبری در نماز جمعه باشکوه تهران که با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد، گفت: ایشان در این بیانات‌ با ارائه نمودن تحلیل بسیار جامعی از دستاوردهای نظام مقدس اسلامی، مطالب بسیار قابل توجهی را درباره مهم ترین مسائل داخلی، ‌تهدیدات دشمنان و اوضاع حاکم بر منطقه خاورمیانه و جهان و همچنین مساله مهم انتخابات بیان کردند.

این استاد حوزه با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضور مسؤولانه و دائمی مردم در صحنه را ستودند،‌ ابراز داشت:‌ دشمنان قسم خورده نظام مقدس اسلامی برای اینکه اقتدار خود را به رخ دیگران بکشند و مانع از الگو شدن نظام اسلامی شوند،‌ در صدد هستند که از وجود بحران و مشکل در کشور سخن بگویند.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی، تهدیدات دشمنان را در اراده استوار ملت بی تاثیر دانست و ابرازداشت:‌‌ آمریکا هایی به تبعیت از لابی صهیونیسم، جمهوری اسلامی ایران را به جنگ و تحریم نفتی تهدید می کنند، اما باید بدانند‌ ایران هم می تواند از موقعیت های خود در اقصی نقاط دنیا برای به هم ریختن وضعیتی که برای آمریکا وجود دارد استفاده کند.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه به لطف الهی نظام مقدس اسلامی محبوب قلوب ملت های آزاده است، افزود: آمریکا و ایادی داخلی شان باید بدانند که اگر بداخلاقی خود را ادامه دهند نظام ما نیز قادر است که دست به فعالیت هایی در زمینه های مختلف بزند که آمریکا و حامیان این رژیم را پشیمان و مایوس کند.

وی گفت: در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم وفادار و بصیر ایران بیش از سی بار در پای صندوق های رای حاضر شدند و وفاداری خود را به نظام و ارزش ها نشان داده اند.

این استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه حضور پرشور و باشکوه مردم بصیر ایران در انتخابات علاوه بر اینکه باعث بالا رفتن ارزش و اعتبار ملت ایران در چشم ملل جهان می شود، باعث مصون سازی نظام و افزایش ضریب امنیت کشور نیز خواهد شد، ابراز داشت: پیش بینی می شود که این بار نیز مردم با اتحاد و همدلی در پای صندوی های رای حاضر شده و کاندیداهای مورد نظر خود را که صلاحیت قانون گذاری برای اداره حال و آینده کشور دارند را انتخاب کرده و بر صلابت و اقتدار نظام مقدس اسلامی خواهند افزود.

وی اضافه کرد: افرادی که خود اهل اطلاع هستند به تشخیص خود عمل کنند و اگر دچار شبهه شدند از متدینین بصیر مورد اعتماد راهنمایی بگیرند تا بتوانیم مجلسی قوی و برخوردار از خطوط سیاسی برخاسته از شعارهای انقلاب و خواسته های امام، ‌شهدا و رهبری داشته باشیم.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی به کاندیداها و حامیان آنها تاکید کرد: کسانی که خودشان را به عنوان نامزد خدمتگزاری در سنگر مجلس مطرح کرده اند و همچنین حامیان آنها باید شؤون اسلامی و اخلاق والای دینی را که برگرفته از مکتب اهل بیت عصمت و طهارت است چراغ راه خود قرار دهند و با بهره گیری از توصیه های بزرگان دین از مسیرهای صحیح برای معرفی خودشان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در انتخابات باید با مراعات اخلاق اسلامی از تخریب رقبا پرهیز کرد، گفت: طبیعی است که در یک رقابت انتخاباتی ‌همه کاندیداها به مجلس راه نخواهند یافت،‌ توصیه مقام معظم رهبری و دیگر دلسوزان نظام این است که افرادی که رای لازم را به دست نمی آورند مواظب باشند بعد از اعلام نتایج انتخابات از طریق مجاری قانونی در مقابل قانون تسلیم باشند، تحت تاثیر جو تبلیغات خارجی قرار نگیرند و بدانند که عظمت و ابهت ایرانی در تبعیت از قانون اساسی و کسانی است که از طرف قانون مسؤولیت دارند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم بیان کرد: این افراد باید توجه داشته باشند با ایجاد فضای اختلاف و بزرگ نمایی مشکلات نه تنها به جایی نخواهند رسید بلکه باعث انزوای بیشتر آنها در بین جامعه اسلامی خواهد شد.

وی افزود: نظام و رهبران نظام هرگز دوست ندارند کسانی که پایبند به نظام و در مسیر انقلاب هستند به عنوان ریزش های انقلاب ببینند، اما اگر خودشان اصرار بر خروج از چارچوب و محدوده قانون اساسی و نظام داشته باشند خود باید تبعات کارهای نسنجیده شان را بدهند. /924/ت302/ج
ارسال نظرات