۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۱۲۲۷۶۹
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه:

روحانیان برای حضور گسترده مردم در انتخابات و تشکیل مجلس ولایی تلاش کنند

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه‌‌های علمیه هدایت عموم مردم به سمت انتخاب آگاهانه، تلاش برای ایجاد رقابت سالم بین افراد، تبیین و تشریح عملکرد جریان فتنه، مقابله و برخورد با جریان قدرت و ثروت در انتخابات را از وظایف روحانیون و مبلغان در عرصه‌ انتخابات دانست.
حجت الاسلام محمد حسن نبوي


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدحسن نبوی، معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه‌‌های علمیه در جمع معاونین تبلیغ استان‌ها اظهار داشت: طلاب، مبلغان و روحانیون باید با تمام وجود بکوشند و مردم را برای حضور گسترده در انتخابات و شناخت ارزشی‏ترین و ولایی‌ترین نیروها ترغیب کنند.

معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه با اشاره به نگاه‌های اقشار مختلف جامعه به نمایندگان و وظایف آنها اظهار داشت: برخی، نمایندگان را برای عبور از قوانین در جهت منافع شخصی، پارتی بازی، سوء استفاده و ... می‏خواهند.

حجت الاسلام نبوی تصریح کرد: طیف‌های مختلف جامعه، دفاع از حقوق فردی تک تک شهروندان، دفاع از منافع حوزه انتخابیه خود، دفاع از آرمانهای حزبی و گروهی و تلاش برای حفظ منافع ملی را دلیل خود برای انتخاب یک نماینده می‌دانند در حالی که اینها وظیفه‌ یک نماینده‌ مجلس نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه درباره وظیفه اصلی و حقیقی نمایندگان مجلس گفت: نمایندگان برای قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قوانین در راستای عمل به قوانین دین و در نهایت تحقق نظام اسلامی انتخاب می شوند.

وی تاکید کرد: در صورتیکه نمایندگان وظیفه نظارتی خود را به خوبی انجام دهند، در بسیاری از موارد، تأمین منافع ملی و حقوق شهروندان را به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام نبوی خطاب به نمایندگان و کاندیداها گفت: وظیفه نمایندگان دخالت در قوه مجریه و مسائل اجرائی کشور نیست و اگر در مواردی کاندیداها از و ظائف دیگری سخن می‏گویند، گاهی عوام فریبی و در مواردی عدم شناخت کاندیداها از وظائف خودشان می‏باشد.

وی با اشاره به وظیفه‌ی خطیر روحانیون و مبلغان در عرصه‌ی انتخابات گفت: روحانیون بیش از هر کس خود را در جهت ترویج معارف دینی موظف می‏بینند و می‏دانند اگر نمایندگان مردم، افرادی بی‏توجه به ارزشهای دینی بودند، چه مشکلاتی فرا روی مدافعین دین به وجود می‏آید.

معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه‌های‌ علمیه خطاب به روحانیون و مبلغان اظهار داشت: طلاب، مبلغان و روحانیون باید با تمام وجود بکوشند که مردم را در انتخاب ارزشی‏ترین نیروها مدد کنند.

وی بهترین روش برای راهنمایی مردم را بیان ویژگیهای نیروهای صالح و متدین دانست و گفت: اگر روحانیون به خوبی وظیفه خود را عمل کنند، با توجه به رشد و آگاهیهای سیاسی مردم پس از انقلاب، نیازی به تعیین فرد یا افراد نخواهد بود.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر برای بیان اوصاف نمایندگانِ با ایمان مطالبی از دین گفته شود، شنوندگان از ملاکهای دینی استقبال کرده، گوینده را دلسوزِ دین و معنویت می‏شناسند.

حجت‌الاسلام نبوی هدایت عموم مردم به سمت انتخاب آگاهانه، تلاش برای ایجاد رقابت سالم بین افراد، تبیین و تشریح عملکرد جریان فتنه، مقابله و برخورد با جریان قدرت و ثروت در انتخابات را از دیگر وظایف روحانیون و مبلغان در عرصه‌ی انتخابات دانست.

وی استفاده از کلمات توهین آمیز در مورد افرادِ دارای سلائق متفاوت را مذموم دانست و تاکید کرد: این عمل موجب گسترش دشمنی در بین افراد مؤمن گردیده آثار زیانباری در پی خواهد داشت.

وی از روحانیان و مبلغان درخواست کرد با تمام توان تلاش کنند که پس از انتخابات، مردم را به دوستی و برادری فرا خوانند چراکه این امر یکی از وظائف دینی بوده و عمل به آن از طرف روحانیون از دیگران سزاوارتر است./916/د102/ع

ارسال نظرات