۲۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۳:۴۶
کد خبر: ۱۲۲۹۷۱
خطیب جمعه نجف در کنفرانس وحدت اسلامی:

تجربه موفق عراق در رویارویی با اشغالگری الهام گرفته از تجربه ایران بود

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف با تاکید بر نقش مفاهیم حسینی در بیداری اسلامی، تجربه موفق عراق در رویارویی با اشغالگری را الهام گرفته از تجربه ایران دانست و روحیه حسینی و شهادت طلبی را عامل سرنگونی صدام و خروج اشغالگران از این کشور برشمرد.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف، روز گذشته در مراسم اختتامیه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که از نوزدهم تا بیست و یکم بهمن ماه در تهران برگزار شد، ضمن قدردانی از جمهوری اسلامی ایران و برگزارکنندگان این کنفرانس، میلاد خجسته پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام صادق(ع) و نیز سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفت و به تببین نقش مقاهیم حسینی در بیداری اسلامی پرداخت.

حجت الاسلام قبانچی با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) در آغاز انقلاب اسلامی ایران که "هرچه داریم از محرم و صفر است"، گفت: پیامبر اسلام بنیانگذار بیداری اسلام و امام حسین(ع)، نخستین ایستگاه بیداری اسلامی بود و اولین حرکت اصلاحی را پدید آورد و پس از 14 قرن، انقلاب اسلامی ایران، ایستگاه دیگری بود که بیداری اسلامی را در دل و جان امت اسلام زنده کرد.

وی تجربه عملی رویارویی ملت عراق با اشغالگران آمریکایی را نیز یکی دیگر از نمونه های عملی به کارگیری مفاهیم حسینی دانست و با خاطرنشان ساختن اهمیت نقش زن و جوانان و ارزش والای شهادت در این رویکرد، افزود: بنابر مفاهیم حسینی، امام کسی است که به کتاب خدا عمل می کند و به دنبال برپایی عدالت است نه در پی مقام و قدرت و خواستار تغییر است و ایستادگی در برابر ظالمان و رویکرد اخلاقی در این حوزه رویکرد جانفشانی و ایثارگری است.

خطیب جمعه نجف اشرف، سرنگونی شاه ایران را حاصل فراگیر شدن روحیه حسینی در میان ملت ایران دانست و گفت: تجربه موفق عراق الهام گرفته از تجربه ایران بود و دیدیم که ملت عراق عزت و کرامت خود را بازپس گرفتند و اشغالگران را از کشور خود بیرون راندند و در این مدت شش انتخابات موفق برگزار کردند و به نحو احسن در برابر تهاجم فرهنگی و جریان تروریسم ایستادند.

وی با اشاره به تجربه موفق عراق در بیرون راندن اشغالگرانی که پا به هرجا گذاشته بودند، کسی نتوانسته بود آنها را به طور کامل بیرون راند، موفقیت عراق در سازمان دهی نظام سیاسی و قانونی خود و کوتاه کردن دست بیگانگان را خاطرنشان ساخت و این پیروزی را برگرفته از مقاهیم حسینی برشمرد.

حجت الاسلام قبانچی همچنین با انتقاد از ضعف پوشش خبری تحولات و رخدادهای عراق، شهید و زخمی شدن هزاران تن از زائران عتبات عالیات در عراق را بر اثر عملیات های انتحاری و انفجارهای تروریستی یادآورد شد و افزود: با این حال، خانواده های شهدا و مجروحان این حوادث با روحیه ای فوق العاده این مصایب را پشت سر می گذارند و اینها همه برآمده از روحیه حسینی است که مفاهیم آن ابتدا در ایران بود که شکل گرفت و جا افتاد.

وی با تاکید بر اینکه شهادت در خون ملت عراق جاری است، روحیه شهادت طلبی را عامل سرنگونی صدام و اخراج و شکست اشغالگران آمریکایی دانست و تصریح کرد: اینها همه از برکت مفاهیم حسینی است و گویی امام حسین(ع) است که در عراق در حال رویارویی با دشمنان است و ما معتقیم مادامی که در مسیر حسین (ع) و شهادت پیش می رویم، افقی گشاده پیش روی خود داریم نه بن بستی تنگ./981/ب913/گ
ارسال نظرات