۰۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۱۲۳۹۶۳
بخش نخست/ لاریجانی:

اتحادیه اروپا مشی عقلایی در قبال جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کند

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی، در واکنش به تحریم نفتی جمهوری اسلامی ایران از سوی اتحادیه اروپا گفت: به اروپایی ها توصیه می کنیم مشی عقلایی در قبال جمهوری اسلامی اتخاذ کنند و از سیاست های دیکته شده از سوی اروپا پیروی نکنند.
دكتر علي لاريجاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه در نشستی خبری که در منزل پدری وی در شهر مقدس قم برگزار شد، با اشاره به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، بر حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای تاکید کرد و گفت: انتخابات مجلس از دستاوردهای مردمسالاری دینی در کشور است. امیدواریم که در چارچوب ضوابط قانونی انتخابات با شکوهی در 12 اسفند داشته باشیم و سرمایه ای برای آینده کشور باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید بسترهای حضور حداکثری مردم را فراهم کرد، اظهار داشت: برخی از امور مربوط به دولت و حاکمیت است و برخی نیز مربوط به جریان های سیاسی است که در صحنه فعال باشند و بخش زیادی نیز بر دوش اصحاب رسانه ها است که ان شاءالله با آداب انتخاباتی این مسؤولیت را به خوبی به سرانجام خواهند رساند.

لاریجانی در ادامه در پاسخ به سؤالی گفت: بنده بنایی برای اینکه در این امور وارد شوم ندارم، فکر می کنم این مساله به سرگرمی سیاسی تبدیل شده است، مردم مشکلات زیادی از جمله تورم و بیکاری دارند و مایه تاسف است که برخی از افراد که نام رجال سیاسی بر خود می نهند دنبال چیزهایی هستند که فرسنگ ها با خواست و درد مردم فاصله دارد.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عده ای از فتنه کاسبی می کنند، تصریح شد: اینها بر مرکب فتنه سوارند و فکر می کنند دستاورد زیادی در این زمینه دارد، متاسفانه از این بداخلاقی ها کم هم نیست و حرف های نادرستی می زنند، شب نامه و یک سی دی درست کردند و علیه ما پخش کرده اند که اینها درست نیست.

وی افزود: این حرف هایی هم که می زنند از همین سنخ است برخی هنر و توانی برای اداره کشور ندارند، همه اش راجع به فتنه و انحراف حرف می زنند، قدرت و عظمت انقلاب به قدری زیاد است که این چیزها عددی محسوب نمی شود البته می تواند دکانی برای یک عده که حرفی و ایده ای برای اداره کشور ندارند باشد، ما مسائل بزرگی در کشور داریم که باید اذهان روی آن متمرکز باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پیش بینی خود از ترکیب آینده مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در مورد شرایط آینده مجلس قدری قضاوت سخت است چون شرایط حساسی از نظر سیاسی داریم، اما در کل مجلس آینده از وجوه مختلف فکری عناصر قوی در آن خواهد بود و این مفید است که افراد با سلائق مختلف حضور داشته باشند.

وی در مورد تحریم ایران از سوی اتحادیه ارپا نیز گفت: هم موضع گیری مجلس هشتم در این باره حرف و کار درستی بود و هم اقدام وزیر نفت که درباره چند کشور اروپایی اقدام کردند.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کشورهای اروپایی با مشی عقلایی با ایران رفتار کنند و مناسباتشان باید متفاوت باشد، نه آنچه کشور آمریکا دیکته کرده است.

وی در مورد طرح هدفمند کردن یارانه ها نیز گفت: به دلیل اینکه قانون به درستی اجرا نشده نارضایتی هایی ایجاد شده است، اصل طرح بسیار خوب اما شیوه اجرا مهم تر است.

لاریجانی در پاسخ به سؤالی درباره اقداماتی که باید در راستای توسعه و جهش روند عمران قم صورت گیرد، گفت: در سالیان گذشته اقدامات خوبی در راستای جهش قم از سوی مسؤولان صورت گرفته است که باید از آنها تشکر کنیم.

وی افزود: مشکل آب قم یکی از معضلاتی بود که با عنایت مقام معظم رهبری این مشکل تا حدودی حل شد و البته مشکلاتی نیز وجود دارد که باید هر چه سریعتر این مشکلات حل شود.

لاریجانی درباره بازداشت خبرنگار هفته نامه 9 دی و فیلتر شدن برخی از سایت های همسو با این نشریه خبری، گفت: دعب من نیست که پیگیری کنم، من جوابی نمی دهم این کارها را نادرست می دانم اما خودم پیشقدم نمی شوم و اگر بشوم می گویم، ممکن است اگر کسی رسما اتهام زده باشد شکایت کنم و یک مورد نیز این گونه بود که با وساطت، شکایت را پس گرفتم و شما بدانید که وقت این امور را ندارم.

وی با انتقاد از برخی تخریب ها علیه خود گفت: من خیلی به این کارها اعتقادی ندارم چون عزت و ذلت با خدا است، کسانی که فکر می کنند با ابزارهای مادی و دروغ ثلمه ای وارد شود من بیشتر برای خودشان ناراحتم اینها اول به خود ظلم کرده اند.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری بارها بر عدم تخریب تاکید کردند، کسی که ولایی است چرا چنین اشتباهی می کند، شب نامه پخش کردن در سطح فرهنگ اسلامی و ایرانی ما نیست، کسی مانع حرف زدن نمی شود اما تخریب درست نیست. البته مسائل اصلی کشور این حرف ها نیست اینها سرگرم سازی است.

وی درباره سفرهای استانی هیات دولت نیز گفت: سفرهای استانی کار خوبی است و اگر تصمیمات به اجرا در بیاید کار بسیار خوبی است، در دو سفری که بنده همراه با رییس جمهور و هیات دولت در سفر به قم بودم، تصمیمات خوبی گرفته شده منتهی باید سعی شود که اجرا شود.

رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی درباره عدم اجرای قوانین گفت: اینکه برخی می گویند دولت قانون اجرا نکرده این درست نیست، اما اینکه بگوییم همه قوانین نیز اجرا شده درست نیست. /924/پ202/ج
ارسال نظرات