۱۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۱۲۵۰۳۹
مدیر کل امور مبلغان و مساجد تبلیغات اسلامی:

حضور مؤثر مبلغان در فضای مجازی انکارناپذیر است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل امور مبلغان و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد: با توجه به راه اندازی شبکه تبلیغی مجازی از سوی مؤسسه تبیان از مبلغان انتظار می رود با شرکت در این شبکه و ارائه مطالب و فعالیت های تبلیغی خود گام مؤثری در گسترش معارف دینی بردارند.
حجت الاسلام رقيمي، مديركل امور مبلغين و مساجد سازمان تبليغات اسلامي كشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام حسن رقیمی، مدیر کل امور مبلغان و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی، در همایش روحانیان مستقر خوزستان صبح امروز در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان، عنوان کرد: ملت های جهان در قرن بیستم شاهد پیروزی یک انقلابی بر اساس مبانی اسلام بودند که امروزه نیز روز به روز در حال گسترش است از این رو روحانیان که علمداران تبلیغ دین هستند، زیر پرچم ولایت باید سعی خود را برای گسترش اسلام در تمامی مناطق کنند.

وی در ادامه سخنانش با بیان این که روحانیان باید فراجناحی باشند، اظهار داشت: با توجه به اعتماد مردم به روحانیت، علما و مراجع تقلید، مبلغان در طول فعالیت های خود در مناطق مختلف باید به دور از وابستگی به جناح ها و احزاب سیاسی کشور کار خود را ادامه دهند.

مدیر کل امور مبلغان و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر این که هدف کار یک روحانی تبلیغ دین اسلام است، عنوان داشت: مبلغان نباید از ادامه تحصیل بی بهره باشند چرا که با توجه به پیشرفت و گسترش علم، روحانیان هم باید مطالعات خود را به روز کنند تا بتوانند جوابگوی نیازهای روز مردمی باشند.

وی با اشاره به فعالیت تبلیغی فرق انحرافی در فضای مجازی و ضرورت مقابله جدی با آن افزود: با توجه به راه اندازی شبکه تبلیغی مجازی از سوی مؤسسه تبیان از مبلغان انتظار می رود با شرکت در این شبکه و ارائه مطالب و فعالیت های تبلیغی خود گام مؤثری در گسترش معارف دینی بردارند.

حجت الاسلام رقیمی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که روحانیان نباید تجمل گرا باشند، بیان داشت: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ها نباید از تأمین ضروریات یک مبلّغ همچون مسکن غافل بمانند.

مدیر کل امور مبلغان و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به نقش همسران مبلغین در مناطق محروم و روستاها، ابراز داشت: باید توجه خواصی از لحاظ مادی و معنوی به این قشر زحمت کش داشته باشیم چرا که برخی از این بانوان در کنار همسران خود به فعالیت های تبلیغی می پردازند.

وی با اشاره به این که سازمان تبلیغات اسلامی کشور جزوه ها و کتاب هایی برای ارتقای سطح علمی مبلغان به ویژه روحانیان مستقر در مناطق محروم و دور دست تنظیم کرده است، گفت: امیدواریم این نشریه ها به شکل مطلوبی مورد استفاده مبلغان قرار گیرد./9463/پ202/س
ارسال نظرات