۰۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۱۲۵۶۷۴

برگزاری دوره آشنایی با فرق و عرفان‌های کاذب در حوزه علمیه شبستر

خبرگزاری رسا ـ دوره های آشنایی با فرق و عرفان‌های کاذب در مدارس علمیه خواهران و برادران شهرستان شبستر برگزار شد.
فرق و اديان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، دو دوره آشنایی با فرق و عرفان های کاذب ویژه طلاب حوزه های علمیه امام خمینی(ره) و الزهرا(س) شهرستان شبستر برگزار شد.

حجت الاسلام مهدی قهرمانی، استاد حوزه و دانشگاه های آذربایجان شرقی در سخنانی با بیان این که منشاء بسیاری از عرفان های کاذب و فرق ضاله در غرب طراحی شده است، خاطر نشان کرد: فرق ضاله با هدف ایجاد شکاف و انحراف در جامعه اسلامی و تزلزل در اعتقادات اصیل شیعی بنیانگذاری شده اند.

وی با تبیین فلسفه شکل گیری عرفان های کاذب و فرقه های ظاله در جوامع بشری گفت: مبلغان این فرق انحرافی و نوظهور افرادی سودجو و فرصت طلب هستند که از گرایش جوانان ایرانی به سوی معنویت و عرفان سوء استفاده می کنند.

حجت الاسلام قهرمانی با تاکید بر آشنایی جوانان و نوجوانان با آسیب ها و فتنه های فرهنگی دشمنان اسلام، تصریح کرد: ترویج عرفان های کاذب و نوظهور در راستای جنگ نرم دشمنان طرح ریزی می شود، طلاب جوان بایستی نسبت به توطئه های ننگین دشمنان دین و مذهب خود آگاهی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه رسالت طلاب و روحانیان در مقابله با عرفان های نوظهور به مراتب از آحاد جامعه خطیر و حساس تر است، افزود: با توجه به جنگ نرم دشمن و تلاش فرق ظاله در جهت گمراه کردن قشر جوان و نوجوان باید بصیرت آحاد جامعه را در مقابل این هجمه ها افزایش داد.

بنا بر این گزارش، دوره آموزشی حوزه علمیه خواهران شبستر در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دوره آموزشی حوزه علمیه برادران در حوزه علمیه الزهرا(س) شبستر برگزار شد.

گفتنی است، در پایان این دو دوره آموزشی نشست پرسش و پاسخ پیرامون مباحث مربوط به فرق و عرفان های کاذب برگزار شد./935/پ203/س
ارسال نظرات