۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۱۲۷۳۵۲

مراسم تودیع و معارفه رییس دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی خوزستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم تودیع و معارفه رییس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم نمایندگی خوزستان، با حضور نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در خوزستان برگزار و حجت الاسلام دبیری فرد به عنوان سرپرست جدید دفتر منصوب شد.
مراسم توديع و معارفه نماينده دفتر تبليغات اسلامي در خوزستان مراسم توديع و معارفه نماينده دفتر تبليغات اسلامي در خوزستان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مراسم تودیع و معارفه رییس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم نمایندگی خوزستان، شب گذشته با حضور آیا‌ت موسوی جزایری،‌ شفیعی و حیدری،‌ حجت الاسلام واعظی‌ رییس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم و دیگر مسؤولان عالی رتبه کشوری و استانی در اهواز برگزار شد.

بر اساس این گزارش، این مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید از سوی حجت الاسلام موری آغاز و سپس حجت الاسلام میراحمد رضا حاجتی،‌ رییس سابق دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم‌ نمایندگی خوزستان، سخنان خود را پیرامون وضعیت فعلی دفتر تبلیغات نمایندگی خوزستان، آغاز کرد و بیان داشت: خوشبختانه دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، نمایندگی خوزستان با پیگیری مجدانه علما و فضلای حوزه علمیه خوزستان به خصوص آیت الله موسوی جزایری، به یک وضعیت قابل قبولی دست یافته که امیدواریم این مرکز اقدام ها و فعالیت های خود را بیش از پیش با همت و عزم بالایی ادامه دهد.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، در ادامه با بیان این که امروز فرصتی جدید برای ترویج مکتب شیعی و آموزه های ناب اسلامی در جهان فراهم شده،‌ خاطرنشان کرد:‌ هم اکنون فرصتی در سطح بین الملل برای ترویج آموزه های اصیل اسلامی فراهم شده که می بایست از آن کمال استفاده و بهره را برد.

وی هدف از تأسیس دفتر تبلیغات نمایندگی خوزستان را ایجاد فرصت برای تقویت مهارت های تبلیغی طلاب دانست و بیان داشت: با تأسیس این مرکز که هم اکنون سه سال از افتتاح آن می گذرد بسترهای تبلیغی موجود در حوزه علمیه خوزستان تقویت شد،‌ به طوری که هم اکنون حوزه علمیه خوزستان، به حوزه ای نمونه در کشور تبدیل شده است.

وی با بیان این که حوزه علمیه خوزستان در زمینه تعداد ثبت نام کنندگان آزمون ورودی رتبه نخست در کشور را به خود اختصاص داده، گفت: این حوزه هم اکنون استعدادهای فراوانی دارد که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام حاجتی با بیان اینکه کار اصلی دفتر تبلیغات نمایندگی خوزستان مبارزه با فرق انحرافی و تقویت بنیه علمی طلاب است،‌ اظهار داشت: در سه سال اخیر با جذب نیروی انسانی کارآمد و تصویب مأموریت های اصلی دفتر توانسته ایم آمار قابل ملاحظه ای در زمینه تربیت و اعزام مبلغ را بدست آوریم.

همچنین در این مراسم آیت الله موسوی جزایری پیرامون علامه شهید مرتضی مطهری سخنرانی کرد و اظهار داشت: بیشتر آثاری که شهید مطهری از خود به جای گذاشت پاسخ به شبهات دشمنان بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در ادامه تصریح کرد: ما میراث گرانبها و عظیمی از کتب شهید مطهری را داریم و به راستی که «جَاء الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا».

حجت الاسلام محمد دبیری فرد، سرپرست جدید دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، نمایندگی خوزستان، نیز در بخش پایانی این مراسم، به بیان برنامه های مد نظر خود پرداخت و اظهار داشت: یکی از برنامه های اساسی دفتر تبلیغات در آینده نگاه تخصصی به مقوله تبلیغات است.

وی در ادامه بیان داشت: یکی از برنامه های مهم دفتر تبلیغات، تربیت مبلغان متخصص در زمینه های گوناگون و همچنین حضور جدی و فعال در فضای مجازی است که امید است در مدت مسؤولیت خویش خدمتی به اسلام ناب محمدی انجام دهیم.

گفتنی است در این مراسم حجت الاسلام حاجتی از سمت ریاست دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، نمایندگی خوزستان،‌ تودیع و حجت الاسلام دبیری فرد به عنوان سرپرست این دفتر منصوب شدند.

معرفی مشاور فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات شعبه خوزستان

همچنین حجت الاسلام احمد واعظی در حکمی حجت الاسلام میراحمد رضا حاجتی، مدیر حوزه علمیه خوزستان را به عنوان مشاور فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات در خوزستان منصوب کرد.

در این حکم که در آیین تودیع و معارفه رییس دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی خوزستان، قرائت شد‌ آمده است: با احترام و آرزوی توفیق روز افزون؛ نظر به مراتب فضل، تعهد و سوابق ارزشمند و اشراف حجت الاسلام حاجتی نسبت به منطقه خوزستان، شما را به عنوان مشاور خود در امور فرهنگی و تبلیغی این استان منصوب می نمایم.

 در پایان این حکم آمده است:‌ انتظار می رود با انعکاس مسائل، مشکلات،‌ نیازمندی‌ها و ارائه مشاوره های مناسب و سازنده، زمینه بهینه سازی فعالیت های دفتر تبلیغات در خوزستان را فراهم آورید. /9465/پ202/ب

ارسال نظرات