۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۱۲۸۱۱۶
امام جمعه موقت اهواز:

خیران به عرصه ساخت و ساز حوزه های علمیه وارد شوند

خبرگزرای رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: خیران‌ افزون بر ساخت و ساز مدارس در زمینه احداث حوزه های علمیه نیز فعال باشند.
آيت الله حيدري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، عضو مجلس خبرگان رهبری، در جشنواره تجلیل از خیران آموزشی و مدرسه‌ساز، بیستم اردیبهشت، به نیاز ضروری حوزه های علمیه به گسترش امکانات آموزشی اشاره کرد و افزود: متأسفانه ما از احداث مدارس علمیه غفلت کرده‌ایم.

وی با بیان این‌که با وجود 3 هزار و 500 طلبه حوزوی در استان تنها 43 حوزه علمیه وجود دارد، اضافه کرد: در جمهوری اسلامی براساس برنامه ریزی انجام شده باید به ازای هر صد نفر یک روحانی برای پاسخگویی دینی وجود داشته باشد.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خوزستان با بیان این که ‌در استان ما جوانان مستعد زیادی برای ورود به حوزه علمیه وجود دارند اما به دلیل عدم وجود فضای کافی جذب نمی شوند، ابراز داشت: خیران‌ علاوه بر ساخت و ساز مدارس در زمینه احداث حوزه های علمیه نیز فعال باشند.

آیت الله حیدری با تأکید بر این که سیاستگذاری ساخت و ساز مدارس نباید فقط در مراکز شهرها متمرکز شود، گفت: ساختن مدارس در مناطق دور دست، روستاها و حاشیه نشینی شهرها باید بیش از پیش مورد توجه خیران قرار گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین در ادامه سخنانش با بیان این که ریشه برخی از آسیب های اجتماعی در مکان های محروم است، خاطرنشان ساخت: نباید فراموش کرد که مناطق حاشیه نشین بیشتر در معرض شبیخون فرهنگی است.

وی با اشاره به این که خیران آموزشی معلمانی زحمتکش که مخلصانه در مناطق محروم شهرها تدریس می‌کنند، عنوان داشت: باعث افتخار است که طرح خیران آموزشی به صورت ابتکاری در استان خوزستان اجرا و سپس به سایر استان‌ها منتقل شد./9463/پ203/س
ارسال نظرات