۰۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۷:۵۷
کد خبر: ۱۲۹۲۷۱
امام جمعه تبریز:

تحریم‌ها برای ملت ایران به موضوعی عادی تبدیل شده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز تحریم‌ها و تهدیدات غرب و استکبار جهانی علیه ملت ایران را در عزم و اراده آنان بی تاثیر دانست و تاکید کرد: دشمنان بدانند دوران تحریم و تهدید به سر آمده و تحریم ها برای ملت ما به امری عادی تبدیل شده است.
آيت الله شبستري آيت الله مجتهدشبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، شب گذشته در همایش گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر که در سالن جمهوری فرمانداری تبریز برگزار شد، اظهار داشت: از ویژگی‌های بارز فتح خرمشهر حضور مشترک ارتش، بسیج و سپاه در کنار یکدیگر بود که تجلی واقعی وحدت ملی را به نمایش گذاشت.

آیت‌الله شبستری با اشاره به ابعاد مختلف حماسه خرمشهر، گفت: عملیات بیت المقدس اوج جانفشانی و رشادت رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و تجلی غرور ملی و افتخار ملت ایران است، از این رو تبیین مظلومیت رزمندگان در مقابل دشمنان تا بن دندان مسلح برای نسل جوان ضروری است.

وی با بیان این‌که رژیم بعثی در دوران دفاع مقدس فجیع‌ترین جنایات بشری را علیه ملت ایران مرتکب شد، افزود: فتح خرمشهر حاصل عنایات خاص الهی و درایت امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب و همچنین ولایت‌مداری رزمندگان حق علیه باطل بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که فتح خرمشهر خاطره‌ای تلخ برای صدام جنایتکار و رژیم بعث به یادگار گذاشت، خاطر‌نشان کرد: نه تنها عملیات بیت المقدس بلکه تمامی عملیات‌های رزمندگان حاصل وحدت آحاد مردم و رهنمودهای داهیانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و حضرت آیت‌الله خامنه ای بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر تداوم راه ولایت، اظهار داشت: اگر خواهان عزت و افتخاری که خداوند متعال بر مستضعفان عالم بشارت داده، هستیم، باید در سنگر ولایت حضور داشته و همواره در دفاع از حریم ولایت سر از پا نشناسیم.

وی بیداری امت اسلامی در منطقه را از برکات وجودی ولایت فقیه و الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: همانطور که رهبر انقلاب پیش‌بینی کرده‌اند، نهضت اسلامی و بیداری مسلمانان منطقه تنها به خاورمیانه ختم نشده و تا قلب اروپا پیش رفته است.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که ملت ایران در سایه ولایت در اوج عزت و اقتدار قرار دارد، تاکید کرد: دشمنان باید بدانند که دوران تحریم و تهدید گذشته است، چراکه جمهوری اسلامی از ابتدا با تحریم مواجه بوده و تحریم‌ها به امری عادی در ایران تبدیل شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: امت حزب الله ایران با آغاز انقلاب اسلامی با تحریم‌های مختلفی رو به رو بوده است و پایداری خود را به جهانیان ثابت کرده‌اند، در حقیقت تحریم نفتی ایران بیشتر به ضرر آنها بوده است، چراکه در روزهای گذشته شاهد افزایش قیمت در بازارهای جهانی بوده ایم./935/پ202/ج
ارسال نظرات