۰۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۱۲۹۶۶۷
معاون سیاسی امنیتی استاندار قم:

واقعه 15 خرداد در تاریخ سیاسی قم ثبت می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون سیاسی امنیتی استانداری قم با بیان این‌که قیام 15 خرداد مقدمه خیزش‌های اسلامی و جریان‌های عدالت‌خواه است، از ثبت این واقعه در تاریخ سیاسی شهر مقدس قم خبر داد.
پانزده خرداد حجت الاسلام انصاري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدمهدی انصاری معاون سیاسی امنیتی استانداری قم، پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با حضور خبرنگاران، با گرامیداشت سالروز قیام خونین 15 خرداد و برکات ماندگار و بی‌شمار این قیام، گفت: واقعه 15 خرداد در تاریخ انقلاب و تشیع بی‌نظیر و در حیات سیاسی اسلام ماندگار است.

وی با بیان این‌که قیام 15 خرداد مقدمه خیزش‌های اسلامی و جریان‌های عدالت‌خواه و مبارزه با استکبار است، افزود: قیام 15 خرداد نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت قهرمان ایران است و رهبری داهیانه امام خمینی‌‌(ره) و یاری روحانیان انقلابی در تداوم آن، طی یک دوره پانزده ساله، نقش اساسی داشته است.

قیام 15 خرداد بعثت انقلاب اسلامی

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم در ادامه بر تعظیم و گرامیداشت قیام 15 خرداد تأکید کرد و با بیان این‌که بذر انقلاب با واقعه 15 خرداد در قم کاشته شد، اظهار داشت: قیام 15 خرداد را می‌توان به بعثت انقلاب اسلامی تعبیر کرد، چرا که نقطه عطف انقلاب است و همه چیز به برکت این واقعه شکل گرفت.

وی با بیان این‌که واقعه 15 خرداد در تاریخ سیاسی و اسناد تاریخی شهر مقدس قم ثبت می‌شود، ثبت این واقعه را سبب ماندگاری آن دانست و از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و ادارات مربوطه خواست تا به وظایف خود در این‌باره به بهترین شکل ممکن عمل کنند.

همایش بین‌المللی تجلیل از واقعه 15 خرداد

حجت‌الاسلام انصاری گفت: سال آینده وارد نیم قرن حیات طیبه قیام 15 خرداد می‌شویم، از آنجا که این واقعه باید به عنوان یک رویداد مهم تجلیل و ثبت شود، از سوی استاندار قم و مجموعه مدیریت استان، مناسبت نیمه خرداد در یک تراز بین‌الملل اجرا و همایش بین‌المللی تجلیل از واقعه 15 خرداد را سال آینده در قم برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که ستادی به دستور استاندار در این زمینه تشکیل خواهد شد و نهادها با همراهی مجموعه‌های مردمی مؤثر، اقدام‌های مفیدی را در این ارتباط انجام می‌دهند، یادآورشد: برگزاری چنین مراسمی منوط به موافقت صاحبان اصلی انقلاب و مسؤولان کشور است که فرایند پیگیری آن در دستور کار قرار گرفت.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم در پاسخ به سؤالی با اشاره به همزمانی سالروز ولادت با سعادت امیرمؤمنان امام علی‌‌(ع) با آغاز سالروز رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، از رسانه‌ها و نشریات داخلی خواست تا به تبیین هرچه بیشتر و پررنگ‌تر بحث ولایت و رهبری به ویژه ولایت مقام معظم رهبری بپردازند. /920/پ202/ج

ارسال نظرات