۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۱۳۰۶۰۲
نماینده مردم گناباد و بجستان:

تحریم‌ها و بالاتر از آن نمی تواند ملت ما را از حق هسته‌ای خود باز دارد

خبرگزاری رسا ـ منتخب مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: فشارهای خارجی و تحریم ها یک سری حرکت‌های ایذایی محسوب می شود و ممکن است ذهنها را به خود مشغول کند یا مقداری روی اقتصاد ما فشار وارد ‌کند ولی اثر سرنوشت سازی ندارد.
تحریم‌ها و بالاتر از آن نمی تواند ملت ما را از حق هسته‌ای خود باز دارد

 
حجت الاسلام محمد رجایی، منتخب مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به این که ایران اسلامی بعد از پیروزی انقلاب چرخش بزرگی به سمت استقلال و رهایی از سلطه استعمارگران و بیدادگران داشت و با توجه به اینکه اسلام را محور کار خود قرار داد تبدیل به الگویی برای کشورهای اسلامی شد، اظهار داشت: مدتی بود غربی ها تبلیغ می کردند هر کشوری قصد پیشرفت دارد باید وابسته به غرب باشد و برخی روشنفکران ما تا آنجا پیش رفتند که در این باره مقالات و کتاب‌های زیادی نوشتند مبنی بر اینکه اگر بخواهیم توسعه پیدا کنیم باید فرهنگ توسعه را نیز که همان فرهنگ غرب است داشته باشیم.


وی ادامه داد: در ذهن برخی این مطلب جا گرفته بود که تنها راه برای رسیدن به توسعه و پیشرفت پذیرفتن فرهنگ غرب است ولی امام خمینی(ره) و بعد از ایشان مقام معظم رهبری(زید عزه) همواره بر این تاکید داشتند که ما می توانیم. ایشان می‌فرمودند با تکیه بر توانایی های خودمان و اسلام اصیل می توانیم بدون نیاز به کشور های خارجی رشد و توسعه پیدا کنیم. با توجه به این مطلب دشمنان هم از روز اول انقلاب کارشکنی کردند تا مبادا یک الگوی موفقی از حکومت مردم سالار دینی در دنیا شکل بگیرد.


حجت الاسلام رجایی بیان داشت: برای رسیدن به این هدف دشمن از خارج و داخل تلاش زیادی انجام داد ولی پس از جنگ تحمیلی، کشور ما از بسیاری از کشورهای همتراز خود جلو افتاد و گوی سبقت را از کشورهایی مانند مصر که رابطه بسیار نزدیکی با آمریکا داشتند ربود.


وی ادامه داد: در حال حاضرایران به عنوان یک الگوی موفق در دنیا ظهور پیدا کرده و در ابعاد مختلف علمی، سیاسی، اقتصادی رشد کرده تا آنجا که در دانشهای جدید و همینطور دانش هسته ای به موفقیت های بزرگی دست پیدا کرده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که علت بهانه جویی‌های غرب و رفتارهای دوگانه آنها را در قبال برنامه هسته‌ای ایران چیست گفت: به نظر من علت مخالفت غرب با بحث هسته ای ایران، آنچه که آنها بر زبان می آورند نیست. آنها می گویند ایران ممکن است به سمت سلاح هسته ای منحرف بشود، در جواب باید گفت اولاً دولت ما رسما اعلام کرده است ما به دنبال سلاح هسته ای نیستیم، ثانیاً رهبر معظم انقلاب که سیاست گذار اصلی در کشور است فتوای صریح بر حرمت تولید و استفاده از سلاح هسته ای دادند، ثالثاً به فرض محال اگر ایران دنبال سلاح هسته ای باشد داشتن یک بمب یا ده بمب اتم در مقابل ده ها هزار بمب اتمی که دیگران دارند چه اهمیتی دارد؟ به عنوان مثال آمریکا بیش از 10 هزار کلاهک هسته ای و رژیم صهیونیستی بالای 200 کلاهک هسته ای دارد، حالا ما با یک بمب اتم چه کار می توانیم کنیم؟


وی خاطرنشان کرد: مسئله دیگر این است که بمب اتم در دنیا بیشتر جنبه بازدارندگی دارد و جنبه استفاده از آن تنها در دنیا یک بار آن هم توسط آمریکا در هیروشیما اتفاق افتاد و آن هم در زمانی بود که فقط خودش بمب اتم داشت، بعد از آنکه دیگر کشورها هم صاحب سلاح هسته ای شدند دیگر هیچ کشوری جرات استفاده از آن را پیدا نکرد و اگر کشوری هم داشته باشد استفاده از آن کار راحتی نیست.


حجت الاسلام رجایی با بیان این که ما به دنبال سلاح هسته ای نیستیم و استفاده از سلاح هسته ای به عنوان یک ابزار کشتار جمعی در اسلام اصلا پذیرفته نیست گفت: اینکه عربی ها بهانه جویی می کنند و می‌گویند شما به دنبال سلاح هسته ای هستید، خودشان هم می دانند این طور نیست. مسئله این است که با توجه به اهمیتی که تکنولوژی هسته ای بر روی رشد کشورها دارد غربی ها می دانند اگر ایران صاحب این فناوری شود دارای قدرت بیشتری می شود و به عنوان الگوی موفق تر در سطح دنیا ظهور پیدا می کند.


وی با اشاره به موج بیداری اسلامی و الگوگیری آنها از ایران گفت: در آن زمان که انقلاب مصر در حال جریان بود در انگلستان بودم و از طریق اخبار شنیدم یکی از رهبران انقلابیون مصر می گفت: ما دیدیم ایرانی که استقلال پیدا کرد و خود را از دام کشور های غربی رها کرد دارای پیشرفت بیشتری شد و ما حالا متوجه می شویم باید سی سال قبل انقلاب می کردیم. پس با این حساب غربی‌ها به خوبی می فهمند اگر اینطور شود کار برای آنها مشکل خواهد شد برای همین در راه رشد و توسعه ایران بهانه گیری می‌کنند.

حجت الاسلام رجایی با اشاره به بی اثر بودن کارشکنی های غربی ها گفت: ملت ایران محکم و پایدار پشت سر رهبر فرزانه خود ایستاده و مسئله فناوری هسته ای یک خواسته عمومی برای ملت ایران است و هیچ نیرویی نمی تواند مردم را از این خواسته بر حق خود باز دارد به خصوص که این مردم نشان داده‌اند در دفاع از حقشان بسیار استوارند، همانگونه که در زمان جنگ تحمیلی نشان دادند آنجایی که تصمیم بر کاری بگیرند هیچ کسی با هیچ نیرویی نمی تواند در مقابلشان ایستادگی کند.


وی با بیان این که غرب در برابر ایران باید عاقلانه تر برخورد کند گفت: به هر حال هر زحمتی که به ما بدهند دودش به چشم خودشان می رود و شاهدش همین گرانی سوخت در کشورهای غربی پس از تحریم نفتی ایران است. آنها باید حق ملت ما را بپذیرند و به این خواسته ملت ما که بر اساس تعهدات ناشی از ان پی تی است تن دهند.


نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به فتوای رهبر معظم انقلاب در حرمت تولید و استفاده از سلاح‌های هسته‌ای گفت: اگر غربی ها راست می گویند وقتی فتوای رهبر معظم انقلاب را به عنوان یک مرجع دینی و سیاسی و عالی ترین مقام رسمی کشور در این‌باره دیدند باید متقاعد می شدند که ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست ولی آنهایی که خود صاحب سلاح هسته ای هستند گوششان به این حرفها بدهکار نیست. با این وجود ما می توانیم با پشتوانه این فتوا در مجامع بین المللی برای خلع سلاح عمومی تلاش کنیم و خود را به عنوان مخالف این مسئله نشان دهیم.


وی بیان داشت: فشارهای خارجی و مخصوصا ارسال ویروس‌ روی شبکه‌های ما و تحریم ها یک سری حرکت‌های ایذایی محسوب می شود وممکن است ذهنها را به خود مشغول کند یا مقداری روی اقتصاد ما فشار وارد ‌کند ولی اثر سرنوشت سازی ندارد چرا که ما ملتی هستیم به دنبال حق و طالب آن و برای رسیدن به آن حاضریم هزینه‌های زیادی بپردازیم و این مطلب را در جنگ تحمیلی نشان دادیم که تا پای جان ایستادگی می کنیم./908/ت301/ع

ارسال نظرات