۲۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۱۳۰۸۵۵
امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز:

دلارهای سعودی بلای جان مردم سوریه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کوت عبدالله با تأکید بر این که عامل اصلی جنایت در کشورهای مسلمان، پادشاهان عربستانی هستند، بیان داشت: در برهه کنونی دلارهای عربستانی بلای جان کشورهای اسلامی به ویژه سوریه شده اند.
حجت الاسلام و المسلمين جلال جابريان
امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز
مصلاي کوت عبدالله اهواز
حجت الاسلام  جلال جابريان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام جلال جابریان، امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز، امروز در آیین عبادی سیاسی خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان این که سوریه حلقه ارتباطی ایران با حماس و حزب الله است، هدف اصلی استکبار را نابودسازی این حلقه دانست و گفت: کشورهای معاند سوریه در حال اجرای طرح نسل‌کشی در این کشور هستند چرا که جرم این کشور ارتباط با ایران است.

وی با اشاره به انفجار در نزدیکی حرم مطهر حضرت زینب(س) اضافه کرد: کشورهای خائن و منافقی همچون ترکیه، قطر و عربستان مثلث شومی هستند که برای براندازی حکومت های اسلامی و مقدسات مسلمانان با حمایت های ویژه بلوک های شرق و غرب در حال انجام توطئه و فعالیت در کشورهای اسلامی هستند.

خطیب جمعه کوت عبدالله اهواز با تأکید بر این که عامل اصلی جنایت در کشورهای مسلمان پادشاهان عربستانی هستند، بیان داشت: در برهه کنونی دلارهای عربستانی بلای جان کشورهای اسلامی به ویژه سوریه شده اند.

حجت الاسلام و المسلمین جابریان با اشاره به نقش تأثیرگذار ترکیه در حوادث سوریه برپایی حکومت اموی و یزیدی را در این کشور رویایی کاذب برای ترکیه تعبیر کرد و گفت: مردم ترکیه رجب طیب اردوغان را با نام اسلام روی کار آوردند؛ اما این شخص با نام اسلام در حال کشتار کودکان و زنان سوری است.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه در آینده ای نزدیک خشم مردم ترکیه اردوغان را منکوب خواهد کرد اظهار داشت: نخست وزیر ترکیه را نصیحت می کنیم و به او تذکر می دهیم از مواضع خصمانه خود علیه مردم سوریه صرف نظر کند، چرا که در غیر این صورت به وسیله مردم ترکیه به زباله دان تاریخ خواهد پیوست.

وی به نقش مؤثر ترکیه در ناامنی های اخیر سوریه و عراق تأکید کرد و گفت: سناریوی ساقط کردن حکومت نوری مالکی در عراق و کشتار مسلمانان سوری از جمله اقداماتی است که به فرماندهی ترکیه و با حمایت آمریکا و اسرائیل غاصب در منطقه در حال رخ دادن است.

خطیب جمعه کوت عبدالله با اشاره به جنایت های آمریکا و اسرائیل غاصب در منطقه شعار صلح و آزادی آنها را ندای شیطانی خواند و افزود: بدبختی جوامع بشری به کجا رسیده است که بزرگ ترین مدل آزادی در آمریکا باید از سوی رییس جمهور این کشور به گردن شخصی خائن به نام شیمون پرز آویخته شود.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حکم اخیر دادگاه نظامی مصر خاطرنشان کرد: این حکم کاملا آمریکایی و اسراییلی است و از مردم مصر خواهانیم که میدان التحریر قاهره را ترک نکند و تا آخر در برابر خواسته های خود ایستادگی کنند.

امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز در بخش نخست خطبه های نماز جمعه با اشاره به شهادت امام موسی کاظم (ع) و مبعث حضرت رسول اکرم(ص) ابراز داشت: با مبعوث شدن پیامبر اکرم(ص) خداوند متعال بر جوامع بشری منت نهاد.

حجت الاسلام جابریان با بیان اینکه بعثت پیامبر اسلام موجب گرایش بشریت از بت پرستی به خداپرستی شد بیان داشت: بعثت پیامبر جوامع بشری را از ذلت به عزت رساند و توانست قله های کمال و سعادت را به بشریت نشان دهد.

خطیب جمعه کوت عبدالله اهواز هدف اصلی بعثت پیامبر(ص) را تزکیه و تطهیر نفس دانست و گفت: رهایی از بند شیاطین، پلیدی ها، توحش و عقب افتادگی عقیدتی و قومیتی از عوامل مهم بعثت پیامبر(ص) است.

وی با اشاره به سخنانی از منظر بزرگان غربی گفت: ژان ژاک روسو متفکر و فیلسوف فرانسوی در وصف پیامبر(ص) می نویسد « ای محمد؛ ای نبی عظمت؛ دستان ما را به قله های شرف و عزت برسان و ما همراه تو هستیم برای رسیدن به قله های شرف تا جایی که جان خود را از دست بدهیم ».

حجت الاسلام جابریان با اشاره به 27 خردادماه تأسیس جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی(ره) اذعان داشت: از مسؤولان جهاد کشاورزی خواستاریم که مقوله کشاورزی را برای مردم استان به ویژه جوانان تسهیل کنند و موانع پیشروی این عرصه را برطرف سازند.

وی با انتقاد شدید از عدم در اختیار گذاشتن آب کارون برای فعالیت های کشاورزی اظهارداشت: میلیون ها مترمکعب از آب کارون در دریا ریخته می شود؛ اما تسهیلاتی را ایجاد نمی کنند که این آب برای مصارف کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز با اشاره به سستی برخی مسؤولان در برابر رفع مشکلات مردم در زمینه کشاورزی خطاب به آنان گفت: از سازمان بازرسی می خواهیم که با کسانی که مشکلات مردم را برطرف نمی کنند برخورد کند.

حجت الاسلام جابریان با اشاره به نشست اوپک، تحریم نفت ایران را به ضرر اروپا خواند و گفت: تحریم نفتی اروپا عزم راسخ و اراده پولادین جوانان ما را از بین نخواهد برد چرا که آنها فرزندان مقام معظم رهبری و سربازان فداکار ایران اسلامی هستند.

وی در پایان سخنانش با قدردانی از شرکت ملی حفاری ایران در فتح فازهای 9 و 10 پارس جنوبی ابراز داشت: این موفقیت از جمله اقدامات جوانان ایرانی است که به جهانیان نشان دادند تحریم نفتی ایران هیچ وقفه ای در عزم و اراده آنان نخواهد داشت./9461/پ202/س

ارسال نظرات