۰۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۱۳۱۴۲۳

حضور در مجالس شادی و غم ائمه شکر‌گزاری به درگاه خدا است

خبرگزاری رسا ـ مشاور و نماینده رییس سازمان اوقاف در امور حوزه‌های علمیه کشور گفت: حضور در مجالس اهل‌بیت(ع) چه شادی و چه غم‌گساری عبادت است و نوعی شکرگزاری به درگاه خدا است.
سيد جلال رضوي مهر

 
حجت‌الاسلام سید جلال رضوی‌مهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: یکی از اسرار ماه شعبان میلاد چهار وجود شریف در این ماه است که سه نفر از ایشان معصوم و یکی از آنان تابع محض معصوم یعنی ابالفضل العباس(ع) است.

وی با اشاره به شخصیت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: حضرت ابا عبد‌الله الحسین(ع) افزون بر حسب و نسب دارای امتیازاتی است، استمرار ولایت از صلب ایشان، استجابت دعا تحت قبّه ایشان، شفا در تربت، حضور در جریان مباهله و خامس آل عبا بخشی از آن‌ها است.

مشاور و نماینده رییس سازمان اوقاف در امور حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: همان‌گونه که حضرت پیامبر اکرم (ص) علت محدثه اسلام بود، امام حسین(ع) هم علت مبقیه اسلام بود و اگر زحمات و تلاش های امام حسین(ع) در زنده نگه داشتن اسلام نمی‌بود، ما امروز مسلمان نبودیم و این مطلب از روایت حضرت پیامبر(ص) دانسته می‌شود که فرمودند:«حسینٌ منّی وأنا من حسین»

وی درباره شخصیت حضرت امام سجاد (ع) بیان داشت: امام سجاد(ع) به حق به زین‌العابدین ملقّب شده است و ایشان پیام آور و مقتل عاشورا است که در قالب دعا از حریم ولایت و امامت دفاع کردند باید از ایشان به عنوان معلم اخلاق و تقوا بهره‌های فراوان برد.

حجت الاسلام رضوی‌مهر با اشاره به روایتی از حضرت امام سجاد(ع) افزود: امام سجاد(ع) در روایتی می‌فرمایند« از دروغ بپرهیز چه شوخی و چه جدی، چه کوچک و چه بزرگ، چون دروغ شوخی تورا به دروغ جدی و دروغ کوچک تو را به دروغ بزرگ سوق می‌دهد»

مشاور و نماینده رییس سازمان اوقاف در امور حوزه‌های علمیه کشور در فضایل و ویژگی‌های حضرت ابالفضل العباس(ع) گفت: شخصیت ابالفضل العباس(ع) در شجاعت مثال زدنی است زیرا ایشان در دفاع از حریم ولایت بیشترین خدمت را کرده است، اما متأسفانه آن‌چه در مورد او مغفول مانده است قدرت معنوی، تسلط ایشان بر تفسیر قرآن و ولایت پذیری اوست و ما فقط به جنبه جسمی و فیزیکی حضرت عباس(ع) پرداخته ایم.

وی با تبیین شادی و جایگاه آن در اسلام اظهار داشت: شادی در اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و به‌ویژه شادی برای اهل‌بیت(ع) از جایگاه ویژه ای برخوردار است به گونه‌ای که عبادت به‌حساب می‌آید.

حجت‌الاسلام رضوی‌مهر تأکید کرد:‌ باید خودمان را ملزم کنیم در مراسم‌ها و آیین‌هایی که در ایام میلاد حضرات معصومین برگزار می‌شود شرکت کنیم، اگرچه حضرات معصومین در دنیا روزگار خوشی نداشتند، اما به جهت این‌که میلاد آن‌ها سبب نزول رحمت الهی می‌شود و این بزرگواران تحفه‌های الهی هستند باید در ایام میلادشان خوشحال باشیم.

وی بیان داشت: در روایت آمده است«شیعتنا خلقوا من فاضل طینتنا یفرحون بفرحنا و یحزنون بحزننا» یعنی شیعیان ما از زیادی گل ما آفریده شده‌اند در خوشحالی ما شادمان و در غم های ما ناراحت هستند.

مشاور و نماینده رییس سازمان اوقاف در امور حوزه های علمیه کشور در پایان خاطر نشان کرد: بنابر‌این ما باید در ایام غم اهل‌بیت(ع) ناراحت و در شادی آن‌ها خوشحال باشیم و بدانیم که با حضور در مجالس شادی اهلبیت(ع) به درگاه الهی به خاطر وجود این نعمت‌های بزرگ شکر‌گزاری کرده ایم./905/ت302/ن

ارسال نظرات