۱۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۱۳۱۹۶۱
آیت‌الله ایمانی:

تحریم‌ نفتی ایران ضربه دیگری به اقتصاد لرزان آمریکا و اروپا وارد خواهد کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه تحریم‌ نفتی ایران ضربه دیگری به اقتصاد لرزان آمریکا و اروپا وارد خواهد کرد بر ضرورت اتحاد و همدلی مسؤولان در راه غلبه بر مشکلات ناشی از‌ این تحریم‌ها تأکید کرد و گفت: دشمن کارش ضربه زدن است و ما هم باید برای ضربه‌های دشمن پاسخ مناسب و پیش بینی ها لازم را داشته باشیم.
حجت الاسلام والمسلمين ايماني نماينده ولي فقيه در استان فارس آيت‌الله اسدالله ايماني،امام جمعه شيراز
آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اعمال تحریم‌های جدید نفتی اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: این تحریم‌ها ادامه تحریم‌هایی است که از سال‌های نخستین انقلاب اسلامی ایران انجام گرفته و مشخص نیست تا چه زمانی ادامه پیدا کند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان این که ایران به این تحریم‌ها عادت کرده و کار خود را انجام می دهد، ابراز کرد: تا زمانی که جمهوری اسلامی ایران بر سر مواضع انقلابی خود پایداری کند و دفاع از ارزش‌های اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهد فشارهای دشمنان نیز پا برجا خواهد ماند.
آیت‌الله ایمانی اعمال تحریم‌ها از سوی دشمنان را سبب رشد و بالندگی علمی ملت ایران توصیف کرد و اظهار داشت: امروز ایران اسلامی در زمینه‌های مختلف علمی و فناوری به خودکفایی رسیده است و مانند برخی از کشورها محتاج غربی‌ها نیست.
امام جمعه شیراز خودکفایی ایران در ساخت تسلیحات نظامی را یادآور شد و عنوان کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در تولید ابزار دفاعی در موضع قدرت قرار دارد و این امر برای همگان روشن است.
ملت ایران در سایه مشکلات به رشد و بالندگی رسیده اند
وی خاطرنشان کرد: هرچند تحریم‌ها برای ملت ایران عادی شده است اما امروز این تحریم‌ها شکل تازه‌ای به خود گرفته و با سخت گیری‌هایی بیشتری همراه است، اما مردم ایران با این فشارها زندگی کرده و در سایه همین مشکلات به رشد و بالندگی رسیده‌اند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس بر وحدت مسؤولان برای غلبه بر مشکلات و فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم‌ها تأکید کرد و ابراز داشت: مسؤولان باید برنامه ریزی لازم در این زمینه را داشته باشند و موضع ما نیز در قبال این تحریم‌ها رفتار متقابلانه باشد.
امام جمعه شیراز ادامه داد: مسؤولان برای بی نتیجه کردن تحریم‌ها و عدم فشار اقتصادی به مردم باید برای دور زدن و فرار از آثار و تبعات احتمالی این تحریم‌ها برنامه داشته باشند و نباید دست بسته بنشینیم، البته کارهایی نیز در این زمینه صورت گرفته است.
با وحدت مسؤولان تلاش های مذبوحانه دشمنان راه به جایی نخواهد برد
وی ادامه داد: اختلافات درونی آمریکا و اتحادیه اروپا فراوان است اما در قبال جمهوری اسلامی ایران موضع متحد می‌گیرند و یک عمل و راه را دنبال می کنند، مسؤولان ما نیز با همدلی که رهبری از آنها توقع دارند مقابله را آغاز کنند و در سایه انسجام داخلی، همراهی مسوولان و بصیرت مردم تلاش مذبوحانه دشمنان به نتیجه نخواهد رسید.
آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: این تحریم‌ها قطعا برای کشور ضرر دارد اما ما می خواهیم با این ضرر مقابله کنیم، دشمن کارش ضربه زدن است و ما هم باید برای ضربه‌های دشمن پاسخ مناسب و پیش بینی ها لازم را داشته باشیم.
وی با بیان اینکه تحریم‌ها همراه با تبعات است خواستار توجه مردم به آثار این تحریم‌ها شد و ابراز کرد: دشمن می‌خواهد این تبعات ملت ایران را از پا در آورد و مسیر آنها را تغییر دهد و به موضع انفعال بکشاند اما این خواسته دشمنان با بیداری مردم عملی نمی‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان فارس تحریم‌ها را نشانه بالندگی کشور، تثبیت نظام و موقعیت عظیم آن دانست و تصریح کرد: اگر مردم ایران جایگاه بلندی نداشتند دشمن این چنین به مقابله با آنها بر نمی‌خواست.
آیت‌الله ایمانی تحولات منطقه و شکست‌های استکبار را تأثیر گذار در تحریم‌های صورت گرفته علیه جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و گفت: آمریکا با شکست‌های پی در پی در مصر و سوریه مجبور شد فشارها را به ریشه اصلی که انقلاب اسلامی ایران است تحمیل کند.
وی با بیان این که تحریم‌های نفتی ایران به ضرر غرب خواهد بود، ابراز کرد:  هرچه عربستان نفت خود را تاراج کرده و روزی ده میلیون بشکه نفت صادر  و به منطقه و ملت خود خیانت می‌کند، اما تاریخ نشان داده در این شراط بحرانی و وضعیت بد اقتصادی که در اروپا و آمریکا حکمفرما است تحریم ایران بیشتر به ضرر خود آنها خواهد بود.
آیت‌الله ایمانی در پایان با اشاره به این که تحریم‌ نفتی ایران ضربه دیگری به اقتصاد لرزان آمریکا و اروپا وارد خواهد کرد، اظهار داشت: تمام اقتصاد دانان غربی به دولتمردان خود توصیه کردند دست از این بازی‌های سیاسی بردارند و مملکت را بیش از این فلج نکنند، تحریم ایران به ضرر ایران نیست بلکه به ضرر خودمان تمام خواهد شد./927/ت302/ج
ارسال نظرات