۱۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۱۳۲۰۰۶
حجت الاسلام رفعتی:

تحریم نفت ایران سناریویی از پیش شکست خورده است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی حوزه علمیه قم، تحریم نفتی کشور ما را موجب بالا رفتن قیمت نفت ایران دانست و گفت: از این پس می توانیم با تولید کمتر سود بیشتری داشته باشیم.
حجت‌الاسلام عباس رفعتي، مدير مرکز تخصصي حقوق و قضاي اسلامي

 

حجت الاسلام عباس رفعتی رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، یکی از مهم‌ترین آثار تحریم نفتی ایران از سوی اتحادیه اروپا را بالا رفتن قیمت نفت ایران عنوان کرد و اظهار داشت: در این شرایط ایران می تواند با تولید کمتر سود بیشتری داشته باشد، یعنی عملا تحریم به نفع ما است.
وی افزود: پیش از تحریم هم خریداران اصلی نفت ایران آمریکا و کشورهای اروپایی نبوده اند و برای معدود کشورهای اروپایی که دیگر از ما خرید نمی کنند نیز لیستی از کشورهای جایگزین تهیه شده است؛ این کار آنها به ضرر خودشان است، چراکه مجبورند از این پس نفت ایران را با بهای بیشتر از سایر کشورها با واسطه خریداری کنند.
معاون ارتباطات مرکز مطالعات راهبردی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مهم ترین راهکار مقابله با تحریم ها را عمل به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تولید کار و حمایت از سرمایه ایرانی، دانست و تصریح کرد: اگر مسؤولان راهکار عملی در این زمینه ارائه دهند و به طور جدی پیگیر آن باشند تحریم ها بی اثر خواهد بود و دشمن مجبور به عقب نشینی از مواضع خود خواهد شد، این اتفاقی است که دشمنان از وقوع آن وحشت دارند.
 تحریم نفتی ایران سناریویی از پیش شکست خورده است 
حجت الاسلام رفعتی با اشاره به وضعیت اقتصادی دنیا و شرایط کنونی، تحریم نفتی ایران را شکست خورده دانست و گفت: مشکلات اقتصادی اروپایی ها و شرایط سنگین و دشوار موجود در آمریکا از یک سو و همچنین مشکلات برخی کشورهای تولید کننده و صنعتی مانند ژاپن، از سویی دیگر آنها را مجبور خواهد کرد برای کشور ما استثنائاتی را در نظر بگیرند و این امر موجب خنثی شدن تحریم ها می شود.
وی در خصوص سیاست های دستگاه دیپلماسی در مقابل کشورهای تحریم کننده، گفت: این کشورها دو دسته اند، عده‌ای مثل آمریکا و سایر کشورهای استکباری دنبال ضربه زدن به نظام ما هستند ولی بسیاری از کشورهای اروپایی به دلیل تعامل با آن کشورها مجبورند از آنها تبعیت کنند؛ نوع برخورد ما باید با این دو گروه متفاوت باشد.
رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی حوزه علمیه قم در مورد دسته دوم از کشورهای تحریم کننده اظهارکرد: اگر وزارت امور خارجه در مواجه با این کشور ها اقدام شایسته ای داشته باشد تحریم ها عملیاتی نخواهد شد چراکه آن ها نیز با توجه به وضعیت کشور خود و شراط زمانی موجود خیلی مایل به این تحریم نیستند و مجبور شده اند دستورات کشورهای استکباری را بپذیرند.
معاون ارتباطات مرکز مطالعات راهبردی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان این‌که ادبیات دستگاه دیپلماسی ما در مقابل کشورهای استکباری باید عزتمندانه باشد، گفت: باید طوری با آنها برخود کنیم که بدانند کشور ما برای حفظ استقلال و عزت خود تا پای جان ایستاده است./928/ت302/ج          
ارسال نظرات