۱۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۳۲۰۱۹
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

راه رسیدن به قله عبور از مشکلات و سختی‌ها است/مسؤولان برای حل مشکلات تدبیر داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری سختی و تحریم را عجین با مکتب اسلام دانست و با بیان این که حرکت اسلام، اقتصادی و مادی نیست که با اقتصاد و فراز و نشیب مادی تحت تأثیر قرار گیرد، گفت: ملت ایران تحریم‌ها را پشت سر گذاشته و اگر اعتراضی داشته باشد به سوء تدبیر مسؤولان است.
نكونام
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اعمال تحریم‌های جدید نفتی از سوی اتحادیه اروپا علیه ایران را بی تأثیر در روند رو به رشد ملت خواند و گفت: مردم ایران بهره‌مند از مکتب اسلام هستند و مکتب اسلام آغازش با تحریم بوده است.
مکتب اسلام همواره با سختی و تحریم عجین بوده است
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مسلمانان انواع تحریم‌ها را در صدر اسلام تجربه کرده‌اند، ابراز داشت: پیامبراکرم(ص) مدت‌ها در شعب ابی طالب در تحریم، حصر و انواع فشارها قرار داشت.
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام ادامه داد: مسلمانان طی دوران اسلام با این صحنه‌ها فراوان مواجه شده‌اند، کسی که از مکتب اسلام و تعالیم اسلام بهره مند است هرگز این نوع تحریم‌ها و فشارها تأثیری در روند حرکتی او ندارد.
حرکت اسلام اعتقادی و فرهنگی است
امام جمعه شهرکرد با بیان این که حرکت اسلام، اقتصادی و مادی نیست که با اقتصاد و فراز و نشیب مادی تحت تأثیر قرار گیرد، تصریح کرد: حرکت ما اعتقادی و فرهنگی است و انگیزه‌های این حرکت، اعتقادات و عشق انسان به خواسته و رضایت پرودگار است.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: مردم ما تربیت شده چنین مکتب و اعتقادی هستند و کسی نمی‌تواند به این مکتب آسیب برساند.
وی در ادامه با اشاره به این که طبیعی است که تحریم‌ها فراز و نشیب‌ها و نارسایی‌هایی را در زندگی مردم بوجود آورد،‌خاطرنشان کرد: مردم غیور ایران از گذشته تا حال با این تحریم‌ها زندگی کرده‌اند و شرایط را درک می‌کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام افزود: البته ممکن است برخی اعتراض داشته باشد، اما اعتراض‌ها به خاطر محرومیت از برخی اجناس نیست بلکه به سوء تدبیرهای برخی مسؤولان و دستگاه‌های کشور است و این انتقادها و اعتراض‌ها به حل مشکلات کمک خواهد کرد.
ضرورت توجه به وحدت و عدم تک روی مسؤولان
امام جمعه شهرکرد اتحاد و تدبیر مسؤولان برای حل مشکلات کشور را خواستار شد و ابراز کرد:  در این شرایط تک روی مسؤولان به ضرر کشور خواهد بود و همان گونه که مقام معظم رهبری تأکید کردند، باید دست از اختلافات، تک روی‌ها و مقابله با یکدیگر بردارند، امروز روز همکاری، همدلی و تجمیع افکار است.
تحریم ها به نفع ما و به ضرر غرب است
وی با بیان این که تحریم‌های نفتی ایران بیش از اینکه به ضرر ما تمام شود برای کشورهای تحریم کننده مشکل ساز خواهد بود و کارشناسان غربی نیز اذعان دارند این تحریم‌ها به ضرر خودشان است، اظهار کرد: این تحریم‌ نفتی امروز صورت نگرفته و از شش ماه پیش اعمال شده و چیز تازه‌ای نیست، ایران به بسیاری از این کشورها نفت نمی‌داد و برخی هم در گذشته از نفت ما استفاده نمی کردند و قطعا این تحریم تأثیر منفی چندانی بر کشور ما نخواهد داشت.
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به این که از هر زاویه‌ای به این تحریم‌ها نگاه کنیم قطعا به نفع ما و به ضرر غربی‌ها خواهد بود، گفت: به لطف پروردگار ذخایر ارزی ما فراوان و نفت ما نیز مشتری خاص خود را دارد و ملت ایران نشان داده است هرگاه تحت فشار و تحریم قرار گرفته پیشرفت بیشتری داشته و راه رسیدن به قله‌ عبور از سختی‌ها است./927/ت302/ج
ارسال نظرات