۱۳ تير ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۱۳۲۰۸۱
علمای عراق:

اقتدار ایران تحریم های غرب را بی تاثیر کرده است

خبرگزاری رسا ـ علمای شیعه و سنی عراق با اشاره به قدرت و توان جمهوری اسلامی ایران در گذر از بحران های مختلف، تاکید کردند که اقتدار ایران در زمینه های مختلف تحریم های صورت گرفته علیه این کشور را بی تاثیر کرده است.
علماي عراق و تحريم ايران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در حالی که فشار غرب به جمهوری اسلامی ایران به دلیل پافشاری بر حق مسلم بهره مندی از برنامه هسته ای صلح آمیز افزایش یافته است و تحریم نفتی کشورهای اروپایی آخرین تلاش این کشورها برای صدمه زدن به جمهوری اسلامی ایران بود و کارشناسان این کشورها بر تضعیف شدید ایران به دلیل این فشارها تاکید دارند، علمای شیعه و سنی عراق با حمایت قاطع از برنامه هسته ای و پیشرفت های قابل توجه ایران، بر قدرت کشورمان برای ایستادگی در برابر این فشارها تاکید کردند.
 
حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف با اشاره به اینکه ایران دارای پایگاه قوی با عنوان حمایت مردمی گسترده و دارای یک جهان بینی خاص است، تاکید کرد که به نظر نمی رسد ایران به آسانی به فشارهای آمریکا تن دهد.
 
وی با اشاره به توانمندی ایران در گذر از بحران های دشوار، گفت: اراده ملی، تجربه پر افتخار اسلام، رهبری مرجعیت دینی و موفقیت در برابر چالش های جهانی از عوامل مهم موفقیت انتخابات در ایران به شمار می آیند، جمهوری اسلامی ایران 33 سال است که در برابر تهدیدات جهانی ایستاده است و این امر به مثابه پیروزی دین و دین داران است.
 
خطیب جمعه نجف تحریم اقتصادی علیه ایران را بی فایده خواند و تصریح کرد: تهدید نظامی ایران کاملا غیر منطقی است و ادامه تحریم اقتصادی نیز به سرانجام نخواهد رسید، زیرا تجربه 33 ساله نشان دهنده ناکامی نقشه های آنان است.
 
استاد حوزه علمیه نجف تاکید کرد: غربی ها باید بدانند دوران زورگویی و تسلط به پایان رسیده است و اگر بخواهند وضعیت پرونده هسته ایران را پیچیده تر کنند شاهد وخیم تر شدن اوضاع در منطقه خواهند بود.
 
حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق نیز تحریم های غرب علیه ایران را به دور از منطق و عدالت خواند و اظهار داشت: تحریم های بین المللی و اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران و ملت مسلمان این کشور به دور از عدالت و منطق است و آمریکا و کشورهای غربی باید به این تحریم ها پایان دهند.
 
وی با تاکید بر اینکه چنین تحریم هایی نمی تواند ایرانیان را به زانو دربیاورد، ادامه داد: به آمریکا و دولت های غربی نصیحت می کنم که به جمهوری اسلامی ایران به دیدی متفاوت با نگرشی که در سال های گذشته داشته اند، بنگرند و نسبت به حقوق مشروع ملت ها برای دستیابی به برنامه هسته ای حسن نیت داشته باشند.
 
شیخ خالد عبدالوهاب الملا از علمای اهل سنت عراق نیز با اشاره به هراس شدید دشمنان اسلام از جمهوری اسلامی ایران، بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران همچنان مایه قورت ملت هایی است که علیه ظلم و استکبار جهانی قیام کرده اند. انقلاب اسلامی ایران و رسالت امام خمینی (ره) دشمنان اسلام را به لرزه درآورده است.
 
این عالم سنی حمایت از جمهوری اسلامی ایران در برابر فشارهای غرب را وظیفه ای همگانی عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با حمله گسترده ای از سوی دشمنان اسلام مواجه شده است و همه ما وظیفه داریم در برابر کسانی که می خواهند ایران را از جهان اسلام جدا سازند، ایستادگی کنیم، زیرا ایران به رهبری حضرت آیت الله خامنه ای از همه مسلمانان حمایت می کند.
 
حجت الاسلام جلال الدین صغیر، خطیب جمعه کاظمین نیز تحریم های صورت گرفته از سوی غرب علیه ایران را خنده دار خواند و تصریح کرد: اراده ملت ایران این بود که دولتی سر کار بیاید که در جهت ثبات کشور در برابر قدرت های جهان ایستادگی کند و بر همین اساس است که محاصره و تحریم های سیاسی علیه ایران با تمسخر و پوزخند ایران مواجه می شود.
 
وی همه نقشه های غرب برای به زانو درآوردن ایران را بیهوده دانست و بیان داشت: اراده استکبار جهانی علیه ایران همواره به در بسته می خورد و تنها به فاش شدن چهره واقعی آنان برای جهانیان منجر می شود./980/ب911/ک 
ارسال نظرات