۱۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۱۳۲۱۰۸
مسؤول انجمن تاریخ پژوهان حوزه:

همایش بین‌المللی امام موسی کاظم درقم برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول انجمن تاریخ پژوهان حوزه، گفت: همایش بین‌المللی سیره و زمانه امام موسی کاظم(ع) بهار سال 92 در قم برگزار می‌شود.
امام موسي کاظم

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حمیدرضا مطهری، مسؤول انجمن تاریخ پژوهان حوزه، در نشست خبری با حضور خبرنگاران در پژوهشکده حج و زیارت، گفت: در انجمن علمی حوزه مقرر شده تا در راستای احیای فرهنگ اهل‌بیت(ع) همایش‌های مختلف علمی در این زمینه برگزار شود.

 

 مسؤول انجمن تاریخ پژوهان حوزه با بیان اینکه سیره علمی و عملی امام موسی کاظم(ع)‌ کمتر مورد توجه قرار گرفته است، ابراز کرد: با توجه به اینکه حرم فرزندان آن امام همام در مشهد و قم زیارتگاه عاشقان است باید گام‌های مؤثری در راستای احیای فرهنگ امام کاظم(ع) برداریم.

 

حجت‌الاسلام مطهری ادامه داد: از این رو در انجمن علمی تاریخ پژوهان حوزه تصویب شد تا همایش بین‌المللی سیره و زمانه امام موسی کاظم(ع) بهار سال آینده در قم برگزار شود.

 

مسؤول انجمن تاریخ پژوهان حوزه با بیان اینکه کمیته علمی این همایش تشکیل شده است، اظهار کرد: محورهای این همایش مشخص شده و فراخوان مقاله نیز صورت گرفته است.

 

وی با اشاره به این مطلب که همایشی با همین عنوان در کشور عراق نیز برگزار خواهد شد، گفت: هر دو همایش در یک راستا و مکمل یکدیگر بوده و برای ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) فعالیت می کنند.

 

حجت‌الاسلام مطهری از مساعدت سازمان حج و زیارت و حجت‌الاسلام و المسلمی قاضی عسکر در برگزاری هرچه بهتر این همایش خبر داد و افزود: در برگزاری این همایش پژوهشکده حج و زیارت و انجمن علمی حوزه مشارکت خواهند داشت.

 

مسؤول انجمن تاریخ پژوهان حوزه، تاریخ زندگی امام، سیره امام، اندیشه و رفتار سیاسی امام، جریان‌های فکری زمان امام، میراث علمی امام، امام از نگاه دیگران، کتاب شناسی و سیر تاریخی حرم امام کاظم(ع) را از محورهای این همایش برشمرد.  

 

وی با بیان اینکه کارهای مناسبی در زمینه شناساندن فرهنگ امام موسی کاظم(ع) تا کنون صورت نگرفته، ابراز داشت: با برگزاری این همایش امیدواریم نیاز علمی جامعه در این زمینه برطرف شود.

 

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام محمد مهدی فقیه بحرالعلوم، مدیر گروه تاریخ و سیره پژوهشکده حج و زیارت، ابراز کرد: با همکاری انجمن‌های علمی حوزه و پژوهشکده حج و زیارت برای برگزاری این همایش امیدواریم بسیاری از مشکلات حجاج برطرف شده و منابع علمی مؤثری را نیز برای روحانیت طرح هجرت فراهم کند.

 

حجت‌الاسلام بحرالعلوم در پایان گفت:‌ با توجه به اینکه روزانه سه هزار نفر به عتبات عالیات مشرف می‌شوند، برگزاری چنین جلساتی برای همکاری بیشتر انجمن‌های علمی حوزه با پژوهشکده حج و زیارت نیاز است./927/پ202/ن

ارسال نظرات