۱۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۱۳۲۲۲۲
وزیر ارشاد در همایش دکترین مهدویت:

باید از همه ابزارها برای فرهنگ سازی استفاده کنیم

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هشتمین همایش بین المللی دکترین مهدویت گفت: باید از همه ابزارها مانند فیلم، هنرهای تجسمی و پویانمایی برای فرهنگ سازی استفاده کنیم.
محمد حسيني، وزير ارشاد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ظهر امروز، 15 تیرماه در هشتمین همایش بین المللی دکترین مهدویت که در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به هجمه دشمن در آسیب رسانی به جوانان کشور تصریح کرد: وظایف هنرمندان و مهدی یاوران آسیب شناسی تبلیغ دینی در عرصه هنر است.

وی در ادامه افزود: ایجاد فرق ضالّه یکی از دام های دشمن برای جوانان ماست که باید با استفاده از ابزارهای هنرمندانه مانند فیلم، هنرهای تجسمی و پویانمایی فرهنگ سازی کرده و جوانان را با هنر اسلامی و تعالیم زیبای دین آشنا کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه دنیای امروز تشنه مهدویت است، خاطر نشان کرد: شناخت سطحی و شناسنامه ای از حضرت ولی عصر(عج) کافی نیست، بلکه باید برای روشن شدن حقیقت برای دنیای امروز، با تحقیق و بررسی آیات قرآن کریم، احادیث و با استفاده از ابزار رسانه ای، امام زمان(عج) را به دنیای امروز بشناسانیم.

حسینی با اشاره به تلاش فرهنگ غرب برای انکار و نفی مهدویت اظهار داشت: دنیای غرب با استفاده از ابزارهای هنری و رسانه ای همچون سینمای هالیوود، در قالب فیلم هایی تحت عنوان « آخرالزمان» بحث انکار و نفی مهدویت را مدیریت می کند که وظیفه هنرمندان متعهد ما این است که با ابزار رسانه ای و سینمایی به مقابله با سیاست های استکباری دشمن بپردازند.

وزیر فرهنگ و ارشاد در پایان با تبیین هنر قدسی و هنر شیطانی ابراز داشت: هنر شیطانی در جهت ترویج ابتذال و انحراف است و ما باید بتوانیم هنر قدسی را که از فضیلت و کرامت اسلامی سخن می گوید، جایگزین هنر شیطانی کنیم./958/پ202/ن

ارسال نظرات