۱۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۱۳۲۲۷۰
رییس مؤسسه آینده روشن:

جامعه زمینه‌ساز ظهور به دست فقها ساخته می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس مؤسسه آینده روشن با بیان این‌که مهدویت راهبرد کلیدی و اساسی شیعه در عصر غیبت است، خواستار تشکیل مرکز ویژه مهدویت و حضور چهره‌های فاخر هنری و حوزوی به عنوان اتاق فکر این مرکز شد.
حجت الاسلام مسعود پورسيدآقايي، رييس موسسه آينده روشن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدمسعود پورسیدآقایی در سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با طرح این سؤال که برای آموزه کلیدی و حیات‌بخش مهدویت چه کرده‌ایم، آموزه مهدویت را نه یک راه در کنار راه‌های دیگر، بلکه تنها راه دانست.
 
وی خواستار تشکیل مرکز ویژه مهدویت شد و از چهره‌های فاخر هنری و حوزوی خواست تا در هسته مرکزی این مرکز به عنوان اعضای اتاق فکر حضور داشته و مدام جریان‌ها و فعالیت‌های مهدوی را برای عرضه تولیدات فاخر رصد کنند.
 
رییس پژوهشکده مهدویت از مهدویت به عنوان رمز انقلاب اسلامی ایران و ایستادگی در برای همه قدرت‌های استکباری و زورمندان تاریخ نام برد و افزود: امام زمان‌(عج) تجلی اسماء حسنای الهی است و هیچ آموزه‌ای چنین ظرفیتی ندارد.
 
وی با بیان این‌که اگر آموزه‌ای یک هزارم این ظرفیت را داشت و در دست غربیان بود، گوش جهان را کر می‌کردند، اما اکنون در دستان ما قرار گرفته و متأسفانه مظلوم و غریب است به مسؤولان پیشنهاد کرد که مبانی مهدویت را کاربردی و اجرایی کنند.
 
حجت‌الاسلام پورسیدآقایی با اشاره به سخن حضرت آیت‌الله صافی که فرمودند ماه شعبان باید از ابتدا تا آخر مهدویت باشد، گفت:‌ مسؤولان در دهه مهدویت از رسانه ملی و تریبون نماز جمعه توضیح دهند که از سال پیش تاکنون برای امام زمان‌(عج) چه کرده‌اند.
 
وی اظهار داشت: ارزش شب نیمه شعبان همپای شب قدر است، رسانه ملی توضیح دهد در شرایطی که دشمنان با آموزه‌های خرافی خود، اینقدر در گوش فلک می‌دمند، چند فیلم و اثر هنری فاخر درباره مهدویت تولید کرده‌ است.
 
رییس مؤسسه آینده روشن از حوزه‌های علمیه خواست تا گزارش دهند که برای آموزه‌های فاخر مهدویت چه کارهی به لحاظ مبانی زیرساختی انجام داده‌اند و افزود: مثل کسانی نباشیم که امام علی‌(ع) درباره آنان فرمود دشمنان در بطالت خود سفت و محکم هستند و شما در حقانیت خود سست و کاهلید.
 
وی با اشاره به موضوع هشتمین همایش دکترین مهدویت به نام هنر زمینه‌ساز، بر داشتن نگاه راهبری به آموزه مهدویت تأکید کرد و افزود: معتقدیم راهبرد کلیدی و اساسی شیعه در عصر غیبت راهبرد مهدویت است و باید به فکر ایجاد جامعه زمینه‌ساز باشد.
 
حجت‌الاسلام پورسیدآقایی گفت: جامعه زمینه‌ساز به دست فقها ساخته می‌شود و این فقها هستند که نایب امام زمان‌(عج) هستند و رسالت زمینه‌سازی ظهور او را دارند؛ باید توجه داشت که ایجاد جامعه زمینه‌ساز را در عصر غیبت به دست فقها سپرده‌اند نه مفسران، متکلمان و فیلسوفان.
 
وی پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری درباره ترویج فرهنگ مهدویت با زبان هنر را ضروری دانست و از مراکز هنری، ارشاد، حوزه هنری، دفتر تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه و مجامع علمی و دانشگاهی خواست تا در این زمینه اقدام کنند. /920/پ202/ج

ارسال نظرات