۱۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۱۳۲۴۴۶
امام جمعه جلفا:

تحریم‌های جدید، عرصه‌ای دیگر برای رسوایی غرب خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی تحریم‌های جدید نفتی غرب علیه ایران را عرصه‌ای دیگر برای رسوایی نظام سلطه دانست.
حجت‌الاسلام علي انتظاري، امام جمعه جلفا

 

حجت الاسلام علی انتظاری، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که تحریم اقتصادی و خرید نفتی آخرین تیر غرب برای مقابله با نظام اسلامی ایران بوده است، اظهار داشت: تحریم‌های جدید در شرایطی واقع شده که عدم عبرت‌گیری غرب از سیاست‌های شکست‌خورده گذشته قابل توجه و تعجب است.

 

وی با اشاره به این‌‎که ملت ایران در سایه همین تحریم‌ها در بسیاری از عرصه‌ها به خودکفایی رسیده است، خاطرنشان کرد: تحریم‌های جدید نفتی غرب علیه ایران، عرصه‌ای دیگر برای رسوایی نظام سلطه خواهد بود، چراکه بیش از گذشته چهره حقیقی خود را به ملت مسلمان ایران به نمایش گذاشتند.

 

امام جمعه جلفا تصریح کرد: غرب در شرایطی سخن از تعامل و مذاکره با ایران در خصوص پرونده هسته‌ای دارد، که نه تنها هیچ اقدام مثبت و سازنده‌ای در جلب اعتماد ایرانیان انجام نداده، بلکه با تحریم‌های جدید در عمل نشان دادند که انرژی هسته‌ای تنها بهانه‌ای برای براندازی نظام و مقابله با پیشرفت روزافزون ایران اسلامی است.

 

حجت الاسلام انتظاری با تاکید بر این‌که تحریم‌های جدید نفتی غرب تاثیر بسزایی در ادامه روند مذاکرات ایران با گروه 1+5 خواهد گذاشت، افزود: دولتمردان و دستگاه دیپلماسی کشور باید در مذاکرات آتی نشان دهند که چنین تحریم‌هایی به ضرر غرب است، که در واقع نیز چنین بوده است.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی ادامه داد: تنها 18 درصد نفت صادراتی ایران به اروپا بوده، این در حالی‌است که ایران با اقدامی پیش‌دستانه ماه‌ها قبل تعدادی از کشورهای غربی را از خرید نفت خود محروم کرده بود، افزون بر این‌که آمریکا روز به روز تعداد کشورهایی که معاف از تحریم‌های جدید نفتی هستند را می افزاید.

 

وی با تاکید بر این‌که غرب برای آبروداری اقدام به تحریم نفتی ایران کرد، گفت: این آبروداری اکنون به مرحله‌ای رسیده که دیگر آبرویی برای غرب باقی نخواهد گذاشت، چراکه ایران تنها مشتریان خاص نفت خود را دارد، بلکه با ذخیره منابع انرژی می تواند از اقتصاد تک‌محصولی خارج و به سمت صادرات فرآورده‌های نفتی حرکت کند.

 

امام جمعه جلفا با اشاره به تبلیغات گسترده رسانه‌‌های غربی در جریان تحریم خرید نفت ایران تصریح کرد: این رسانه‌ها که وابستگی آنان به استکبار جهانی کاملا مشخص است، باچنان شوری اخبار تحریم را منعکس می کردند، که گویی ایران اگر 18 درصد نفت خود را نفروشد، فلج خواهد شد.

 

حجت الاسلام انتظاری با تاکید بر این‌که رسانه‌های غربی به دنبال راه‌اندازی فصل جدیدی از جنگ روانی در کشور هستند، خاطرنشان کرد: بخشی از این جنگ نرم، ملتهب کردن بازار داخلی و پخش شایعات گسترده میان مردم است که بایستی ملت ضمن هوشیاری مانع تحقق اهداف شوم دشمنان نظام اسلامی شوند./935/پ202/ب

 

ارسال نظرات