۱۹ تير ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۶
کد خبر: ۱۳۲۵۴۴
نماینده مجلس شورای اسلامی:

ملت با عزمی راسخ از تحریم‌ها عبور می‌کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم شهربابک کرمان، تحریم نفت ایران با اعمال نفوذ و فشار آمریکا از سوی اتحادیه اروپا را عملی ناشایست در عرصه بین‌الملل دانست.
حسين فتاحي
 
حسین فتاحی، نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی، در گفت گو با خبرنگارخبرگزاری رسا با اشاره به تحریم نفتی ایران از سوی اتحادیه اروپا، اظهار داشت: ایران اسلامی کشور بزرگی است و با تحریم نفتی هیچ زیانی به مملکت و کشور ما وارد نخواهد شد.
 
 
وی تحریم نفت ایران را فرصتی برای خودکفایی و خارج شدن کشور از اتکا به نفت دانست و اظهار داشت: امیدوارم در سایه درایت، توانمندی و برنامه ریزی مناسب به این مهم دست یابیم و کشور را از اتکا به نفت خارج کنیم.
 
 
وی با اشاره به این‌که ما نباید نفت را به صورت خام بفروشیم، گفت: باید فرآوردهای نفتی را بفروشیم که هم درآمد بالایی دارد و هم جلوی شیطنت استکبار و قدرت‌های جهانی را می گیرد.
 
 
فتاحی تحریم نفت ایران با اعمال نفوذ آمریکا را حرکتی ناشایست در عرف بین‌الملل دانست و گفت: ملت انقلابی و قهرمان ایران اسلامی با عزم راسخ خود با سربلندی از این تحریم‌ها عبور خواهد کرد.
 
 
نماینده مردم شهربابک با اشاره به این‌که در حال حاضرقیمت نفت 20 دلار افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: این قیمت‌ها در رشد اقتصادی این کشورها تاثیر منفی و زیان آوری دارد.
 
 
نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: آنها با این کار خود فکر کرده‌اند می‌توانند ما را به زانو درآورند، اما ان شاءالله خودشان پشیمان و با روسیاهی از این امتحان بیرون خواهند آمد و بار دیگر ملت ایران سرفراز خواهد شد.
 
 
فتاحی در ادامه به بیان راهکارهای مقابله با تحریم نفتی پرداخت و با بیان این‌که دولت بخش خصوصی را فعال کند و تولیدات غیره نفتی را افزایش بدهد، یادآورشد: بیش از200 نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرده‌اند که اگر نفتی از ایران خریداری نشود ما نخواهیم گذاشت هیچ نفتی از خلیج فارس به مقصد کشورهای تحریم کننده عبور کند.
 
 
وی افزود: ما این سخن را قاطعانه مطرح می‌کنیم که اگر قرار باشد نفت ما تحریم شود، ما نیز با بستن تنگه هرمز اجازه نخواهیم داد نفت از این منطقه عبور کند و توانایی این کار را نیز داریم. /971/ت302/ج
 
 
 
ارسال نظرات