۲۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۱۳۲۷۸۷
معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه:

مبلغان مهر و رحمت الهی را به مردم یادآور شوند

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه گفت: استفاده از ظرفیت ماه رمضان برای نشان دادن چهره مهر و رحمت خداوند توسط مبلغان مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام نبوي

 

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا به نقل از فارس حجت‌الاسلام محمدحسن نبوی، معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه،‌ در گردهمایی بزرگ مبلغان اعزامی در ماه رمضان امسال که پیش از ظهر امروز در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌های علمیه برگزار شد اظهار کرد: روزه‌داران همگی مهمان خداوند محسوب می‌شوند اما برخی افراد این توفیق را یافته‌اند که به عنوان مبلغ فعالیت کنند.

وی افزود: خداوند به حضرت موسی(ع) می‌فرماید «نعمت‌های مرا برای مردم یادآوری کن و در این صورت آنها خضوع خواهند کرد» بنابراین باید توجه داشت که مردم از منعم خود تشکر کرده و این امر را در قالب نماز انجام می‌دهند.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه با اشاره به تقارن ماه رمضان و فصل تابستان گفت: این یک فرصت فوق‌العاده است زیرا کودکان در این فصل تعطیل بوده و ظرفیت گسترش قرآن در میان آنها فراهم است.

وی ادامه داد: نظارت حقیقی بر عملکرد حوزه‌های علمیه و مبلغان از سوی صاحب‌الامر(عج) صورت می‌گیرد به طوری که کوچک‌ترین فعالیت‌ها در این عرصه حساب می‌شوند بنابراین مبلغان باید حداکثر بهره را از این فرصت عظیم ببرند.

حجت‌الاسلام نبوی از همه مبلغان خواست چهره رحمت تبلیغ را به چهره خشونت تبدیل نکنند و افزود: آیات بسیاری در خصوص مهر الهی وجود دارد که نباید مورد غفلت قرار گیرند زیرا در بعضی روایات آمده که خداوند آن‌گونه با انسان برخورد می‌کند که در گمان آدمی وجود دارد.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه برخی افراد تصور خدایی بسیار سختگیر را برای انسان‌ها به وجود می‌آورند، عنوان داشت: استفاده از ظرفیت ماه رمضان برای نشان دادن چهره مهر و رحمت خداوند توسط مبلغان مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر تبدیل پیوند مقطعی میان مبلغان و مردم به پیوندی دائمی گفت: روحانیون باید تلاش کنند تا زمینه تداوم معنویت در محل تبلیغ ایجاد شود و این کار آنها بسیار ارزشمند است.

حجت‌الاسلام نبوی ابراز کرد: چنانچه مبلغان به گونه‌ای عمل کنند که زمینه ارتباط مردم با مسجد فراهم شود مسئله‌ای بسیار مهم را مورد توجه قرار داده‌اند./919/د103/ن

ارسال نظرات