۲۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۱۳۲۸۶۵

ویژه برنامه های سحر برای بینندگان آذری زبان اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ سیمای آذری شبکه جهانی سحر، ویژه برنامه های "ترنم سحر"، "به سوی قبله"، "مناجات"، "رسم ملکوت"، "مهمان عزیز" و "منبر" و مجموعه های تلویزیونی "تلنگر" و "نردبام آسمان" را برای ایام ماه مبارک رمضان پیش بینی کرده است.
شبکه جهاني سحر

به گزراش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی سحر، ویژه برنامه سحرگاهی "ترنم سحر" به تهیه کنندگی سید محمدرضا موسوی کیا در 30 قسمت 45 دقیقه ای در ماه مبارک رمضان پخش خواهد شد. محور اصلی مباحث این برنامه مسایل و موضوعات اخلاقی است و آیتم های آن شامل گفت و گوی مجری و کارشناس در استودیو، اذان صبح، دعای سحر، مناجات و وله های تصویری است.

 

"به سوی قبله" به تهیه کنندگی احمدرضا کریمی نیز ویژه برنامه افطار سیمای آذری است که هر روز به مدت 40 دقیقه پخش می شود و پخش اذان به افق باکو، مناجات و نیایش، نماز جماعت، تفسیر قرآن و گزارش مردمی از مراکز آذری زبان مانند تبریز، ارومیه و زنجان درباره محافل و مراسم مختلف در ماه رمضان از جمله بخش های آن به شمار می رود.

 

تصویربرداری این مجموعه در مسجد سردار شهر ارومیه انجام شده و هم اکنون تدوین آن توسط مهدی کولایی زاده در حال انجام است و اشعار این برنامه توسط چهار نفر از مداحان به نام ارومیه شامل حاج یعقوب خلیلی، حاج آقا بیضایی، محمد حداد و محمد محمدی اجرا شده است.

 

مجموعه مستند "رسم ملکوت" دیگر برنامه سیمای آذری در ماه مبارک رمضان است. این برنامه به تهیه کنندگی بهروز نورانی پور در 10 قسمت 25 دقیقه ای به بررسی آداب و رسوم ماه مبارک رمضان در مناطق آذری زبان ایران از جمله ارومیه، طالش، زنجان و اردبیل می پردازد. 4 قسمت از برنامه "رسم ملکوت" در دهه اول ماه رمضان، 3 قسمت در دهه دوم و 3 قسمت نیز به تناسب ایام در دهه سوم این ماه پخش خواهد شد.

 

برنامه "مهمان عزیز" به تهیه کنندگی فاطمه سلحشور هم شامل پخش دعاهای صحیفه سجادیه به زبان آذری است که هر روز به مدت 5 دقیقه پخش می شود.

 

سیمای آذری همچنین ویژه برنامه "منبر" را برای شب های قدر در نظر گرفته است. این برنامه به تهیه کنندگی حسن سیف اللهی در 7 قسمت 30 دقیقه ای شامل دو بخش سخنرانی و مداحی است و تا سومین روز شهادت حضرت علی (ع) ادامه خواهد داشت.

 

مجموعه های تلویزیونی "نردبام آسمان" و "تلنگر" نیز در ایام ماه رمضان از سیمای آذری پخش می شود. "نردبام آسمان" در 21 قسمت 30 دقیقه ای به سرپرستی حمیدرضا پاکزاد و "تلنگر" در 30 قسمت 8 دقیقه ای به سرپرستی مهدی حسین زاده به زبان آذری دوبله شده است.

 

 

 مجموعه برنامه "مناجات" در ماه مبارک رمضان هر روز به مدت 5 دقیقه پخش می شود و در آن ادعیه صحیفه سجادیه و اشعار مداحان آذری زبان توسط مداحان به نام ارومیه اجرا می شود.

 

این برنامه در 30 قسمت 5 دقیقه ای تولید شده و در ایام ماه مبارک رمضان از سیمای آذری پخش خواهد شد.

 

مرتضی رمضانی تهیه کننده برنامه "مناجات" با اشاره به اینکه محتوای این برنامه برگرفته از کتاب صحیفه سجادیه است، گفت: در این برنامه علاوه بر ادعیه صحیفه سجادیه، از اشعار تعدادی از مداحان اردبیل نیز استفاده شده است./902/د101/ک

 

 

ارسال نظرات