۰۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۱۳۳۶۳۰
نماینده مردم تهران در مجلس:

در شرایط فعلی باید مسائل حاشیه‌ای و اختلافات جزیی را کنار بگذاریم

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم‌های خارجی علیه ملت ایران اظهار داشت: همگی در کشور درگیر یک جنگ تمام عیار با قدرت‌های خارجی در عرصه‌های مختلف هستیم و در فضای کنونی باید نسبت به برخی مسائل جزیی تسامح داشته باشیم.
در شرایط فعلی باید مسائل حاشیه‌ای و اختلافات جزیی را کنار بگذاریم

 

حسین نجابت، منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به طرح زودهنگام رقابت‌های سیاسی برای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: مطرح شدن زودتر از موقع این بحث، جفایی بزرگ به نظام اسلامی است.

این نماینده اصولگرا افزود: هر چند رایزنی‌هایی به صورت پشت پرده در حال انجام است، اما تبدیل شدن این مسأله به یک موضوع اجتماعی خلاف قانون و همچنین فرمایشات رهبر معظم انقلاب است، زیرا ایشان تاکید بر انجام کامل وظیفه، حتی در آخرین لحظات کار دارند.

 نماینده مردم تهران در مجلس، این فعالیت‌ها را اشتباه و علت آن را بیکاری و یا نبود توجه کافی در وظایف محوله برخی مسؤولان دانست و گفت: عده‌ای این مسأله را مطرح می کنند و برخی رسانه‌ها هم به اشتباه بر آن دامن می‌زنند، در حالی که نمایندگان، دولت‌مردان و رسانه‌ها باید از مسائل حاشیه‌ای فاصله بگیرند.

وی در ادامه با اشاره به تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ملت ایران اظهار داشت: همگی در کشور درگیر یک جنگ تمام عیار با قدرت‌های خارجی در عرصه‌های مختلف مالی، فرهنگی، رسانه‌ای و سرمایه‌ای هستیم و در فضای کنونی باید نسبت به برخی مسائل جزیی تسامح داشته باشیم.

تحریم ها راهی برای تحت تاثیر قرار دادن بیداری اسلامی است

 نجابت همچنین تحریم‌ها را راهی برای تحت تاثیر قرار دادن بیداری اسلامی خواند و اظهار داشت: در شرایط فعلی باید چشم‌ و گوش مان به سخنان مقام معظم رهبری باشد تا حاشیه‌ها و اختلافات جزیی تبدیل به متن و مصاحبه‌های پر هیاهو نشود.

 وی درباره نقش مجلس در زمینه مقابله با مشکلات داخلی بیان داشت: اگر مجلس به وظایف محوله خود جامه عمل بپوشاند و به عنوان مثال در مقوله گرانی جلسات همفکری تشکیل دهد و بدور از هرگونه رقابت ناسالم و قصد تصفیه حساب شخصی و با کار کارشناسی و فارغ از گروه‌گرایی وارد مسأله شود، شاهد اوضاع مناسب‌تری خواهیم بود.

با درایت مسؤولان و بصیرت مردم تحریم های به اصطلاح فلج کننده حاصلی برای غرب نداشته است

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به این که تحریم‌ها علیه ملت و نظام اسلامی ایران موضوعی تازه و جدید نیست، گفت: غربی ها در زمینه تحریم، هرکاری از دست‌شان برآمده انجام داده‌اند و هیچ کشوری مانند ایران محکوم به تحریم نشده است و این تحریم‌های همه جانبه و به قول آنها فلج کننده بوده، اما با درایت مسؤولان و بصیرت بسیار بالای مردم هیچ‌گونه موفقیتی کسب نکرده‌اند.  

 وی راهکار مقابله با تحریم‌ها را صحبت با مردم و تشریح مسائل برای آنها دانست و اظهار داشت: همان گونه که مقام معظم رهبری در آغاز سال فرمودند، با حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی ‌می‌توانیم در مقابل تحریم‌ها ایستادگی و تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم.

 نجابت دیگر راه‌کار عملی ایستادگی در برابر تحریم‌ها را در سطح مسؤولان خواند و ابراز داشت: روش دیگر مقابله با تحریم‌ها که در سطح مسؤولان در حال اجراست، دور زدن تحریم‌ها به شیوه‌های گوناگون موجود در سیستم سرمایه‌داری و استفاده از خلل و مشکلات این قبیل نظام ها است.

 وی با اشاره به افزایش ضربه‌پذیری اروپا در جریان بحران اقتصادی بیان داشت: به هر حال مسائلی چون اشتغال، نیروی کار و فعالیت‌های صنعتی همچون ماشین‌ سازی برای آنها نیز دارای اهمیت است و تحریم نفتی ایران فشار این بحران را بر شانه‌های آنها سنگین‌تر خواهد کرد.

 نماینده مردم تهران در ادامه به ضروت حمایت از تولیدات داخلی اشاره کرد و گفت: در مجلس طرحی مبنی بر دفاع از تولیدات داخلی تصویب شد که مقولات متعددی در آن مطرح شده است، که از آن جمله می‌توان جلوگیری از واردات محصولات دارای مشابه داخلی و یا تعلق عوارض گمرکی شدید بر این کالاها را نام برد.

 وی در پایان با بیان این که افزون بر تحریم‌ها سوء مدیریت نیز یکی از علل گرانی است اظهار داشت: نمی‌شود تحریم‌ها را تنها دلیل گرانی دانست زیرا در این میان با سوء مدیریت نیز مواجه هستیم، باید گفت برخی از فشارها را می‌توان با اتخاذ تصمیم‌های کارشناسانه کم کرد./908/ت302/ج

ارسال نظرات