۰۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۱۳۳۷۳۱

حضور بیش از 4 هزار معلم در طرح بصیرت خوزستان

خبرگزاری رسا ـ دوره های آموزشی نقد و بررسی فرق انحرافی با حضور 4200 معلم از سوی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم نمایندگی خوزستان برگزار شد.
حجت الاسلام آل مبارک 
مسئول معاونت آموزشهاي کاربردي دفتر تبليغات اسلامي حوزه قم در خوزستان

 

حجت الاسلام محمد آل مبارک، مسؤول واحد آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نمایندگی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به راهکارهای دشمن در راستای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: دشمن در گذشته برای ضربه زدن به پیکره اسلام از ترور و امروز جهت رسیدن به اهداف خود به اقدامات تفرقه انگیز دست می زند.

وی تصریح کرد: امروزه دشمنان و استعمارگران وحدت جامعه را هدف قرار داده اند و در برنامه ای دقیق به تفرقه و جدایی اندازی میان مسلمانان مشغول هستند.

مسؤول واحد آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نمایندگی خوزستان به برنامه های این دفتر در راستای مقابله با توطئه های دشمنان اشاره کرد وافزود: این دفتر در یک برنامه منسجم و منظم اقدام به آگاه سازی و تعلیم اقشار مختلف و تأثیر گذار جامعه از جمله طلاب و معلمان آموزش و پرورش در قالب برگزاری دوره های کوتاه مدت و بلند مدت کرده است.

 

حجت الاسلام آل مبارک با بیان این که بیش از 4 هزار معلم خوزستانی در قالب دوره های آموزشی طرح بصیرت فرهنگیان آموزش دیده اند گفت: این طرح  در 16 منطقه استان خوزستان شامل نواحی 1، 2، 3و 4 اهواز و شهرستان های شوشتر، شوش، ایذه، باغملک، رامهرمز، مسجدسلیمان، شادگان، آبادان، خرمشهر، ماهشهر، دزفول و اندیمشک برگزار شد.

 وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: این معلمان در دوره هایی با عنوان مرزبانی از مکتب اهل بیت از بیستم خرداد ماه سال جاری در 94 کلاس و همایش شرکت داشته اند.

 

مسؤول واحد آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نمایندگی خوزستان ابراز داشت: این دوره ها با حضور 16 نفر از اساتید مطرح کشوری و استانی از جمله آیت الله حیدری، حجج الاسلام نگارش، پاکدل، صالحی و جنتی به نقد و بررسی فرق انحرافی و نوظهور پرداختند.

 حجت الاسلام آل مبارک با اشاره به دوره های مورد بررسی در این دوره گفت: نقد و بررسی فرق و اندیشه های انحرافی وهابیت، تصوف، باستان گرایی، عرفان های نوظهور، تاریخچه تشیع و سنن، پاسخ به شبهات عقیدتی و فقهی و ولایت فقیه از جمله مبحث های مطرح شده در این دوره بود.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برای اولین بار در این دوره ها از تعدادی از طلاب شرکت کننده در دوره های عمومی و تکمیلی نقد وهابیت که به وسیله این واحد آموزش دیده بودند، به عنوان اساتید این دوره ها استفاده شد.

 حجت الاسلام آل مبارک افزود: در آینده ای نزدیک مقرر شده است تا در حوزه های علمیه شهرستان هایی از جمله خرمشهر، آبادان، شوش و چند شهرستان دیگر این برگزار گردد.

مسؤول واحد آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نمایندگی خوزستان بیان داشت: یکی از برنامه های بخش آموزش مبلغان نگاه تخصصی به مقوله تبلیغ می باشد که با تربیت مبلغان متخصص در زمینه های گوناگون و نیز حضور جدی و فعال در فضای مجازی این مهم حاصل خواهد شد./9464/ت302/ب

ارسال نظرات