۰۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۱۳۴۰۳۹

برگزاری بیش از 30 دوره آموزشی مبارزه با فرقه های نوظهور در خوزستان

خبرگزاری رسا ـ سرپرست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نمایندگی خوزستان اظهار داشت: بیش از 30 دوره آموزشی مبارزه با فرقه های نوظهور در مدارس علمیه استان خوزستان با حضور اساتید برجسته کشوری برگزار شده است.
حجت الاسلام محمد دبيري،

 

حجت الاسلام محمد دبیری فرد، سرپرست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نمایندگی خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به تشریح اجمالی برنامه های این دفتر از زمان تأسیس تا کنون پرداخت و با اشاره بر لزوم هوشیاری و تلاش بیش از پیش مسؤولان در زمینه مقابله با گسترش و ترویج فرقه های انحرانی تأکید کرد.

 

 وی با بیان این که یکی از مهم ترین وظایف این دفتر مقابله با فرقه های انحرافی در استان است گفت: در این راستا دوره های متعدد و اثر گذاری را در شهرستان اهواز و دیگر شهرستان های استان برای طلاب و فرهنگیان برگزار کرده ایم.

 

سرپرست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نمایندگی خوزستان در ادامه افزود: تاکنون بیش از ده هزار نفر از معلمان و فرهنگیان استان خوزستان در دوره های مقابله با فرق انحرافی که از سوی دفتر برگزار شده است شرکت کرده اند.

 

حجت الاسلام دبیری فرد با بیان این که سعی شده تا نسبت به نیاز هر منطقه دوره مربوطه برگزار شود، اظهار داشت: بیش از 30 دوره نیز در مدارس علمیه سراسر استان خوزستان با حضور اساتید برجسته کشوری برگزار شده است.

 

وی توانمند سازی طلاب در عرصه تبلیغ را وظیفه مهم دیگر از سوی این دفتر برشمرد و افزود: در مواجهه با مردم فقه و اصول، کافی نیست بلکه در جامعه امروز مباحثی از جمله روانشناسی تبلیغ، روش بیان احکام و فن خطابه نیز لازم است.

 

 سرپرست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نمایندگی خوزستان در ادامه خاطرنشان کرد: در راستای توانمند سازی طلاب در جهت امر تبلیغ نیز کلاس های آموزشی در همین رابطه برگزار شده است.

 

حجت الاسلام دبیری فرد از طرح اعزام مستمر هفتگی خبر داد و تصریح کرد: در این طرح یک مبلغ در طول هفته یک روز و به مدت چند ساعت در روستایی مشخص و در نظر گرفته شده به امر تبلیغ دین می پردازد.

 این مبلغ عرصه دینی در پایان سخنان خود، با اشاره به نتایج مثبت و اثر گذار این طرح، اظهار داشت: خوشبختانه هم اکنون در شهرستان خرمشهر 25 مبلّغ، در اندیمشک 15 مبلّغ،‌ در مسجد سلیمان بیش از 25 مبلّغ و روستاها و مناطق محروم اطراف اهواز بیش از 40 مبلّغ مشغول به اجرای این طرح می باشند./9465/ت302/ب 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات